McDonald’s planuje uruchomić nowy format restauracji o nazwie CosMc’s

McDonald’s planuje uruchomić nowy format restauracji o nazwie CosMc’s
Fastfoodowy gigant chce obniżyć ceny swoich produktów, ale zrobi to w ramach nowego projektu. Sieć planuje otwarcie restauracji pod szyldem CosMc's.
O autorze
1 min czytania 2023-07-28

McDonald’s jakiś czas temu podwyższył ceny swoich produktów – była to reakcja na wyższe koszty energii i surowców. Od roku więcej płacimy nie tylko za klasyczne kanapki (np. hamburgery i cheeseburgery podrożały o 1 zł), ale także burgery sezonowe, określane mianem premium (np. burger Maestro podrożał o 6 zł). 

Mimo to w okresie od kwietnia do czerwca sprzedaż w McDonald’s wzrosła o 11,7 proc. rok do roku. Nic nie wskazuje zatem, aby popularność tej sieci miała zmaleć.

McDonald’s chce jednak zaproponować swoim klientom tańszą ofertę i w nadchodzącym roku planuje przetestować nowy format restauracji pod nazwą CosMc’s. Sama nazwa nowej restauracji to imię kosmity, które pojawiło się w reklamach McDonald’s w latach 80.

– CosMc’s to koncepcja małego formatu z całym DNA McDonald’s, ale z własną, wyjątkową osobowością – powiedział dyrektor generalny, Chris Kempczinski podczas rozmowy z analitykami finansowymi. Więcej szczegółów dotyczących nowego formatu ma być ujawnionych pod koniec tego roku, kiedy rozpoczną się pierwsze testy związane z restauracjami.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

McDonald’s już wcześniej eksperymentował z mniejszymi konceptami restauracyjnymi, np. z McDonald’s Express. Dodatkowo sieć cały czas sprawdza reakcje konsumenckie związane z nowymi aktywacjami – hitem okazała się kampania z postacią o imieniu Grimace, która reklamowała fioletowego shake’a. Akcja wirsowo poniosła się na TikToku.

PS Najnowsza kampania McDonald’s „Daj Znaka na Maka” kręci się wokół brwi

Czasami nie potrzeba słów, by dać znać drugiej osobie, jaki jest plan. Wystarczy jedno spojrzenie, a nawet uniesienie brwi, aby wszystko stało się jasne. „Daj Znaka na Maka” to kampania McDonald’s, która udowadnia, że prosta komunikacja bez słów wystarczy, aby wspólnie obrać dobrze znany kierunek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 McDonald’s we Francji będzie identyfikować opakowania za pomocą fal radiowych

Fale radiowe (RFID) pomogą sieci śledzić położenie opakowań oraz zarządzać zapasami w czasie rzeczywistym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się