McDonald’s rozdzielił dwa złote łuki w swoim logotypie, by zwrócić uwagę na konieczność zachowania dystansu społecznego w obecnych czasach

McDonald’s rozdzielił dwa złote łuki w swoim logotypie, by zwrócić uwagę na konieczność zachowania dystansu społecznego w obecnych czasach
Brazylijski oddział sieci McDonald’s wpadł na nietypowy pomysł zwrócenia uwagi swoich klientów na to, jak ważne jest zachowywanie dystansu społecznego w związku z pandemią koronawirusa – marka postanowiła tymczasowo rozdzielić dwa złote łuki w swoim logotypie.
O autorze
1 min czytania 2020-03-24

Niedawno pisaliśmy o słoweńskim artyście, który przerobił logotypy znanych marek, by bardziej odpowiadały obecnym czasom. W ten sposób słynne dwa koła firmy Mastercard zostały od siebie nieco oddalone, a charakterystyczna syrena z logo Starbucksa otrzymała maseczkę ochronną. 

Były to oczywiście jedynie projekty słoweńskiego grafika, a nie faktyczne zmiany wprowadzone przez marki. Nie można jednak tego samego powiedzieć o brazylijskim oddziale sieci McDonald’s, który naprawdę postanowił przerobić swoje logo, by nawiązywało do sytuacji, w której aktualnie znajduje się cały świat – słynne dwa złote łuki w logotypie zostały bowiem rozdzielone.

Celem tego działania była chęć zwrócenia uwagi społeczeństwa na to, jak ważne jest zachowywanie bezpiecznego dystansu społecznego, czy też nie wychodzenie z domu, jeżeli nie ma takiej potrzeby, w związku z pandemią koronawirusa. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2018 roku Coca-Cola obchodziła 80-lecie swojego istnienia w Australii. Z tej okazji marka postanowiła odwrócić swoje logo do góry nogami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się