McDonald’s sprzedaje swój biznes w Rosji

McDonald’s sprzedaje swój biznes w Rosji
Już nie tyle czasowe zawieszenie działalności, ale zupełne wycofanie się z niej. Taka decyzja zapadła ze strony popularnej sieci fast food, której podróbki już teraz funkcjonują na terenie Rosji.
O autorze
1 min czytania 2022-05-17

W związku z tym, że Ministerstwo Rozwoju Gospodarczego Rosji zniosło ograniczenia w korzystaniu z własności intelektualnej dla szeregu towarów, w Rosji szybko zaczęły pojawiać się podróbki popularnych marek. W ten sposób państwo rządzone przez Putina zamierza wypełnić braki towarowe i te związane z dostępem do technologii.

Rosjanie chcieli m.in. zastąpić sieć McDonald’s własnym Wujkiem Wanią, ale franczyzobiorcy najczęściej po prostu dalej działali pod szyldem amerykańskiej marki  – oczywiście bezprawnie, bo w marcu sieć całkowicie zawiesiła działalność na terenie kraju.

Teraz okazuje się, że McDonald’s podjął decyzję o całkowitym wycofaniu się z Rosji po ponad 30 latach działania na tamtejszym rynku. Firma rozpoczęła proces sprzedaży swoich aktywów  i aktualnie szuka lokalnego inwestora. Powodem wycofania się amerykańskiego giganta jest atak na Ukrainę. 

– Kryzys humanitarny spowodowany wojną na Ukrainie oraz nieprzewidywalne warunki gospodarcze doprowadziły McDonald’s do wniosku, że dalsze prowadzenie działalności w Rosji nie jest już możliwe – czytamy w komunikacie marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Amerykańska sieć miała w Rosji przed wojną w Ukrainie ok. 850 lokali. Jak podaje agencja Reuters, z związku z tą decyzją McDonald’s pracę straci około 62 tys. osób. Wielu komentatorów mówi, że jest to ostateczny symbol zamknięcia się Rosji, która 30 lat temu z entuzjazmem otwierała pierwszą restaurację McDonald’s w Moskwie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się