Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy?

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

McDonald’s wprowadza na rynek „burgera, który nie istnieje”

McDonald’s wprowadza na rynek „burgera, który nie istnieje”
Serwowany w czarnym jak węgiel pudełku „niewidzialny burger" ma zasilić fundusze poszkodowanych przez kataklizm rolników.
O autorze
1 min czytania 2022-08-25

Wiele farm w hiszpańskiej prowincji Walencja ucierpiało w trakcie niszczycielskich pożarów. Hiszpania już teraz podsumowuje straty, które w dużej mierze wywołały wysokie temperatury – ogień pochłonął 47 000 akrów ziemi i był gaszony z nieba przez 35 samolotów.

Posłuchaj podcastu:

McDonald’s postanowił pomóc poszkodowanym rolnikom, przypominając jednocześnie, że ich plony są nieodłączną częścią łańcucha dostaw marki. Z tego powodu hiszpański oddział sieci restauracji wprowadził do swojego menu… niewidzialnego burgera.

Klienci McDonad’s mogą kupić za symboliczną kwotę 1 euro „nieistniejącego hamburgera”. O co w tym chodzi? Marka chce dać do myślenia swoim klientom i tłumaczy, że kanapka nie istnieje, bo nie da się jej zrobić. A nie da się go zrobić, ponieważ nie ma składników, które do tej pory pochodziły z upraw w Walencji.

„Niewidoczny hamburger” jest pokazywany w materiałach reklamowych w w pudełku w kolorze węgla drzewnego – to całkowite odejście od miłych dla oka pozostałych opakowań McDonald’s. We wnętrzu papierowego pudełka umieszczono logo Big Good, czyli inicjatywy humanitarnej prowadzonej przez hiszpański oddział McDonald’s. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
 

Sieć fast food zaznacza, że pozyskana ze sprzedaży hamburgera kwota zostanie przeznaczona na opłacenie części utraconych zbiorów i trafi do poszkodowanych rolników. Oprócz funduszu uzyskanego z tej symbolicznej sprzedaży, McDonald’s przekaże dodatkowo 50 000 euro na paszę Cobadu, ponieważ nadal „chce być blisko hiszpańskiej wsi”.

– Naszym obowiązkiem jest być blisko społeczności, której służymy. Szczególnie w tak trudnych czasach – mówi prezes McDonald’s w Hiszpanii Luis Quintiliano. – Chcę również zaapelować do wszystkich naszych klientów i ogólnie do społeczeństwa, aby przyłączyli się do tej akcji – dodaje przedstawiciel McDonald’s.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To nie jedyna lokalna inicjatywa McDonald’s – kilka miesięcy temu polski oddział wprowadził do swojej oferty Ukraińskiego Burgera. Część dochodu ze sprzedaży tej kanapki została przekazana na cele charytatywne.

PS 2

W najnowszej kampanii McDonald’s Norway w miejsce fotografii apetycznych posiłków postanowiło umieścić zdjęcia… śmieci. W ten sposób sieć zwraca uwagę na problem zanieczyszczania środowiska zużytymi opakowaniami po daniach na wynos.