Jak podkreśla McDonald’s, w 2019 roku w Polsce fleksitarianie, czyli osoby regularnie ograniczające spożycie mięsa stanowili około 30-40% populacji, natomiast aż 49% Polaków w wieku 25-34 deklarowało, że stosuje dni bez mięsa. W związku z tym sieć postanowiła wprowadzić do swojej stałej oferty roślinną pozycję.
Mowa tu o Veggie Burgerze z kotletem warzywnym przygotowanym m.in. z marchwi, groszku i brokułów, który zapewnia charakterystyczny smak McDonald’s – lecz tym razem w wersji bezmięsnej. Wśród dodatków znajdziemy zaś roztopiony plaster sera cheddar, kawałki świeżego pomidora oraz porcję drobno posiekanej sałaty.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Premierze Veggie Burgera towarzyszy kampania marketingowa, skupiająca się na zabawie słowotwórczej. Wybrane słowa zostały wzbogacone przedrostkiem „wege”, nadając im zupełnie nowe znaczenie. Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiada DDB Warszawa. Działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska. Za zakup mediów odpowiada OMD, zaś za komunikację PR – agencja 24/7Communication.
Veggie Burger dostępny jest od 21 kwietnia dostępny jest we wszystkich restauracjach McDonald’s w kraju.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Roślinne nuggetsy to kolejna pozycja w Burger King, która pojawia się w menu restauracji w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród coraz szerszej grupy Polaków. Danie, podobnie jak Plant-based Whopper, zostało opracowane we współpracy z The Vegetarian Butcher.
PS2
Sieć McDonald’s nawiązała współpracę z firmą Beyond Meat, która słynie z produkcji roślinnych zamienników mięsa. W jej ramach już wkrótce w restauracjach marki pojawią się wegańskie burgery.