McDonald’s to ikoniczna marka kojarząca się przede wszystkim ze smakiem, na który zawsze można liczyć. To właśnie dlatego nowa strategia komunikacji firmy skupia się na smaku i wielu sposobach mówienia o nim. W ten sposób marka chce wzmocni emocjonalną więź z konsumentami.
Kampania jest prowadzona wielowymiarowo. Jednym z jej kluczowych elementów są szeroko zakrojone działania w social media, które zostały spięte oficjalnym hashtagiem kampanii #mamsmakanamaka. Aby zbliżyć się do swoich fanów McDonald’s uruchomił nową płaszczyznę komunikacji – profil „mamsmakanamaka” na Instagramie. Dzięki oficjalnemu hashtagowi wielbiciele marki mogą wyrazić siebie i swój „smak na maka”. Kolejnym ważnym narzędziem komunikacji jest dedykowana strona internetowa mamsmakanamaka.mcdonalds.pl.
Zobacz również
– Nowa platforma komunikacyjna, jej charakter i wykorzystywane narzędzia to efekt wielu miesięcy obserwacji potrzeb naszych konsumentów. Chcemy wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i wzmocnić nasze relacje. Właśnie dlatego w komunikacji skupiliśmy się przede wszystkim na ludziach i ich emocjach – mówi Krzysztof Kłapa, Dyrektor ds. Komunikacji McDonald’s Polska.
Działania podjęte przez McDonald’s służą stworzeniu bardziej przystępnej, społecznościowej komunikacji. Mają pokazać, że McDonald’s to przede wszystkim smak – smak, na który każdy ma od czasu do czasu ochotę. Otwierając nowe płaszczyzny komunikacji marka zachęca odbiorców do dzielenia się emocjami, indywidualnymi preferencjami, własnym sposobem patrzenia na McDonald’s.
Kampanię wspierają szeroko zakrojone działania promocyjne, w tym 30 sekundowy spot telewizyjny. Za kreację, produkcję oraz projekt strony internetowej odpowiada agencja DDB&tribal, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Macroscope OMD. Działania w zakresie zintegrowanej komunikacji w mediach społecznościowych przygotowane i prowadzone są przez agencje DDB&tribal oraz 24/7Communication. Zapraszamy na stronę oraz oficjalny profil kampanii na Instagramie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing