48 proc. polskich telewidzów chciałaby kupować dostęp do pojedynczych kanałów w ofercie operatorów płatnej TV, a nie całe pakiety stacji, jak dotychczas– pokazuje Projekt Cyfrowizja II, badanie agencji mediowej MEC. Zakupem pojedynczych stacji byliby zainteresowani przede wszystkim mężczyźni (55 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (56 proc.) i mieszkańcy największych miast (ponad 57 proc.).
Wśród klientów i widzów poszczególnych typów telewizji, wyraźnie bardziej taką usługą byliby zainteresowani odbiorcy płatnej TV, w największym stopniu operatorów satelitarnych (52 proc.). W podziale na operatorów największe zainteresowanie telewizją a la carte wyrażają klienci nc+ – 6 na 10 z nich chciałoby kupować pojedyncze kanały telewizyjne.
Zobacz również
Również wysoki, bo ponad 60-proc. odsetek zainteresowanych telewizją a la carte mamy też wśród widzów, którzy w ciągu ostatniego roku rozważali cord-cutting, a więc rezygnację z usług płatnej telewizji.
A jakie stacje w modelu a la carte kupiliby polscy widzowie?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W rankingu ich spontanicznych wskazań prowadzą HBO i Discovery. Widzowie wybierający z listy płatnych kanałów najczęściej decydowali się zaś na Discovery, HBO, Canal + i National Geographic – ponad 35 proc. polskich telewidzów wybrałoby do tworzonego samodzielnie pakietu te kanały. Dużą popularnością widzów mogłyby się cieszyć przy takim modelu sprzedaży kanały sportowe – ok. co czwarty badany umieściłby je w swojej ofercie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Skala zainteresowania ofertą a la carte wzrosła na przestrzeni kilku miesięcy – gdy wiosną MEC badał zainteresowanie taką usługą wśród internautów (są to osoby nawet nieco bardziej zainteresowane modelem a la carte niż przeciętny telewidz), deklarowało je 45 proc. badanych. Znacznie wyższy, bo ponad 30 proc., był też odsetek osób niezdecydowanych w tej kwestii. Wzrost zainteresowania swobodniejszym modelem zakupu może wynikać m.in. z rozwoju usług VOD, które kuszą widzów swobodą wyboru i dostępu.
Badanie Cyfrowizja II realizowane było na przełomie października i listopada ub.r. na próbie 1100 respondentów, z pomocą wywiadów internetowych i telefonicznych. Realizacja MEC.