Sytuacja miała miejsce w Meksyku. Sprawca wykorzystywał Facebooka oraz Instagrama do promocji i sprzedaży podrobionych produktów Christiana Louboutina – francuskiej marki modowej, słynącej m.in. z charakterystycznych szpilek z czerwoną podeszwą.
Co więcej, fałszerz promował podrobione towary jako produkty Louboutina. Z powodu złamania prawa własności intelektualnej, a dodatkowo warunków korzystania z Facebooka i Instagrama, Meta i Loubotin złożyli 16 listopada br. pozew do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Północnego Dystryktu Kalifornii.
Zobacz również
Meta poinformowała również, że wcześniej nie pomagały takie działania zapobiegawcze jak wyłączenie konta czy usuwanie postów. Sprzedawca nadal wykorzystywał media społecznościowe do handlu podrobionymi towarami.
Połączenie sił Mety i Louboutin
Sytuacja związana z fałszerstwem skłoniła markę modową oraz platformę społecznościową nie tylko do złożenia pozwu, ale i innych wspólnych działań.
– Ten pozew jest wyraźnym sygnałem dla tych, którzy chcieliby zaangażować się w podobne nadużycia, że takie zachowanie nie będzie tolerowane. Meta i Christian Louboutin planują kontynuować działania w zakresie egzekwowania przepisów przeciwko podrabianiu towarów i pociągać do odpowiedzialności osoby, które nadużywają naszych zasad – czytamy w oświadczeniu Mety.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W zeszłym roku, Meta uruchomiła w swoim systemie narzędzie „Brand Rights Protection Manager”, które umożliwia markom szybki i płynny sposób usuwania treści, uznawanych przez Metę jako podejrzane. Firma poinformowała, że usunęła ponad 1,7 mln treści z Facebooka i Instagrama, w odpowiedzi na ponad 180 tys. zgłoszeń o podróbkach w drugiej połowie 2022 roku, a także 115 mln treści przed zgłoszeniem skarg przez właścicieli praw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Meta również wyposażyła swoje narzędzie w Interfejs API, zwiększający skuteczność wykrywania i zgłaszania treści, naruszających prawo własności intelektualnej.
Sprawa z Louboutin jeszcze bardziej wzmocni politykę Mety, przeciwdziałającą reklamowaniu podrobionych towarów. Platforma jasno wyraziła, że konta promujące sprzedaż podróbek będą usuwane, a ich właściciele pociągani do odpowiedzialności karnej.
– Ten pozew jest jasnym sygnałem dla tych, którzy chcieliby dążyć do angażowania się w podobne nadużycia, że takie zachowanie nie będzie tolerowane. Meta i Christian Louboutin planują kontynuować działania egzekucyjne przeciwko podrabiania towarów i pociągania do odpowiedzialności tych, którzy nadużywają naszej polityki – czytamy w oświadczeniu.
PS Kanały na Facebooku i Messengerze już dostępne w Polsce
Kanały nadawcze to narzędzie do wysyłania wiadomości typu „jeden do wielu”, przeznaczone dla właścicieli stron na Facebooku. Mogą być one wykorzystywane przez administratorów stron, takich jak twórcy i osoby publiczne, do bezpośredniego docierania do swoich społeczności i wchodzenia z nimi w bliższe interakcje.
PS2 Zakaz spersonalizowanych reklam a działalność agencji marketingowych
Jak powszechnie wiadomo, zgodnie z unijnymi przepisy dotyczącymi ochrony prawa do prywatności Meta ma zaprzestać wyświetlania reklam opartych na wynikach śledzenia zachowań użytkowników w internecie. Taką decyzję, będącą następstwem wniosku norweskiego urzędu ochrony danych, ogłoszono 1 listopada 2023 roku. Jak wpłynie to na działalność agencji marketingowych?