Meta rozszerza wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy, aby walczyć z podszywaniem się na platformach

Meta rozszerza wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy, aby walczyć z podszywaniem się na platformach
Meta rozszerza wykorzystanie technologii rozpoznawania twarzy w krajach Unii Europejskiej, w tym  w Polsce, aby walczyć z profilami podszywającymi się pod osoby publiczne. Funkcja została już uruchomiona na Facebooku, a w kolejnych miesiącach pojawi się również na Instagramie.
O autorze
1 min czytania 2025-09-29

W marcu tego roku Meta rozpoczęła wykorzystywanie technologii rozpoznawania twarzy do wykrywania i usuwania reklam typu celeb-bait oraz do odzyskiwania zhakowanych kont. W pierwszej połowie 2025 roku liczba zgłoszeń użytkowników dotyczących oszukańczych reklam typu celeb-bait spadła globalnie o 22%.

Nie tylko reklamy – teraz też fałszywe profile

Meta rozszerza zakres działania tej technologii. Będzie kolejnym narzędziem, oprócz specjalnych systemów i zgłoszeń użytkowników, do zwalczania fałszywych kont podszywających się pod osoby publiczne. Technologia rozpoznawania twarzy pozwoli na porównanie zdjęcia profilowego na podejrzanym koncie z prawdziwym kontem osoby publicznej na Instagramie i Facebooku. Jeśli przedstawiać będą tę samą osobę, Meta usunie fałszywe konto.

Po wprowadzeniu funkcji chroniącej przed reklamami typu celeb-bait na początku tego roku osoby publiczne z Polski i innych krajów Unii Europejskiej zaczęły dostawać powiadomienia, informujące o możliwości uzyskania dodatkowej ochrony wykorzystującej technologię rozpoznawania twarzy. Osoby, które wyraziły wówczas zgodę, zostaną automatycznie dodane również do programu chroniącego przed wykorzystywaniem ich wizerunku przy tworzeniu fałszywych profili.

Zdjęcie główne: Meta

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj