W marcu tego roku Meta rozpoczęła wykorzystywanie technologii rozpoznawania twarzy do wykrywania i usuwania reklam typu celeb-bait oraz do odzyskiwania zhakowanych kont. W pierwszej połowie 2025 roku liczba zgłoszeń użytkowników dotyczących oszukańczych reklam typu celeb-bait spadła globalnie o 22%.
Nie tylko reklamy – teraz też fałszywe profile
Meta rozszerza zakres działania tej technologii. Będzie kolejnym narzędziem, oprócz specjalnych systemów i zgłoszeń użytkowników, do zwalczania fałszywych kont podszywających się pod osoby publiczne. Technologia rozpoznawania twarzy pozwoli na porównanie zdjęcia profilowego na podejrzanym koncie z prawdziwym kontem osoby publicznej na Instagramie i Facebooku. Jeśli przedstawiać będą tę samą osobę, Meta usunie fałszywe konto.
Zobacz również
Po wprowadzeniu funkcji chroniącej przed reklamami typu celeb-bait na początku tego roku osoby publiczne z Polski i innych krajów Unii Europejskiej zaczęły dostawać powiadomienia, informujące o możliwości uzyskania dodatkowej ochrony wykorzystującej technologię rozpoznawania twarzy. Osoby, które wyraziły wówczas zgodę, zostaną automatycznie dodane również do programu chroniącego przed wykorzystywaniem ich wizerunku przy tworzeniu fałszywych profili.
Zdjęcie główne: Meta
![Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2025/09/Trudny-temat-latwy-ban_social-media-142x0-c-default.jpg)
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]