Meta wspiera lokalne biznesy w święta

O autorze
2 min czytania 2022-12-06

Jak wynika z najnowszego raportu Holiday Insights przeprowadzonego przez Meta, większość Polaków lubi odkrywać wyjątkowe prezenty dla bliskich zupełnym przypadkiem. Z tego względu konsumenci podczas swoich bożonarodzeniowych zakupów coraz chętniej zaglądają do mediów społecznościowych, które stały się niekończącym źródłem inspiracji. Jak co roku Meta w swojej kampanii świątecznej chce pomóc w poszukiwaniach idealnych prezentów, przedstawiając niezwykłe historie polskich małych i średnich firm oraz zachęcając do wsparcia lokalnych twórców i rzemieślników.

Dobre pomysły zasługują na odkrycie

Tegoroczna edycja kampanii „Dobre pomysły zasługują na odkrycie” z udziałem polskich małych i średnich firm jest już trzecią odsłoną projektu, który ma na celu zwiększanie świadomości konsumenckiej Polaków i promowanie wartościowych lokalnych marek.

Najnowsza odsłona raportu o przedświątecznych zwyczajach zakupowych

W ramach kampanii Meta opublikowała najnowszy raport Holiday Insights, który analizuje zachowania konsumenckie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Jak wynika z badania, 68% polskich respondentów przyznało, że w 2021 roku szukało pomysłów na prezenty w Internecie, a 40% skorzystało z platform Meta i przeglądało Instagram lub Facebook, aby znaleźć inspiracje. Ważnym elementem tych poszukiwań są nie tylko reklamy zamieszczane przez marki, lecz także posty publikowane przez znajomych, członków ulubionych grup czy twórców internetowych. Co więcej, aż 51% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że podczas zakupów świątecznych zwraca uwagę na aspekt ekologiczny – coraz chętniej wybieramy prezenty wyprodukowane lokalnie przez firmy, które starają się ograniczać swój negatywny wpływ na środowisko.

– Media społecznościowe stają się wyjątkowo ważnym elementem w procesie odkrywania marek i nawiązywania relacji z konsumentami. Dlatego tym bardziej cieszy mnie, że nasze platformy stają się miejscem, które sprzyja poznawaniu lokalnych firm. Chcemy w dalszym ciągu wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa w rozwijaniu swojego biznesu poprzez organizowanie szkoleń i udoskonalanie naszych narzędzi. W okresie świąt, kiedy każdy z nas poszukuje prezentów dla bliskich, warto postawić na lokalność i wybrać produkty tworzone z pasją i zaangażowaniem przez polskich rzemieślników – mówi Robert Bednarski, dyrektor Meta na Europę Środkowo-Wschodnią.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poznaj historie polskich biznesów i zainspiruj się na święta

O wybranych lokalnych przedsiębiorstwach będzie można przeczytać na facebookowej stronie Meta. Pojawi się tam m.in. historia firmy Siostry Plotą, założonej przez Anię i Kasię, które zdecydowały się kontynuować rodzinną tradycję wikliniarstwa zapoczątkowaną przez ich dziadka. Jak same podkreślają, chcą przede wszystkim przybliżać ludziom to wymierające rzemiosło i dzielić się swoją pasją z innymi.

W ramach tegorocznej kampanii Meta zaprosiła do współpracy także znanych twórców internetowych. Od dzisiaj na ich profilach na Instagramie będzie można znaleźć katalogi wybranych przez nich produktów i firm, o których opowiedzą także w relacjach. Autorskie listy pomysłów na prezenty mogą posłużyć jako świetna inspiracja do samodzielnego odkrywania oferty lokalnych marek i rzemieślników. Do akcji przyłączyli się m.in. Jola Szymańska, Filet z Psa, Kasia Gandor i Sebastian Kulis @roslinneporady.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O innych inspirujących historiach lokalnych przedsiębiorstw można przeczytać na stronie Meta na Facebooku oraz odnaleźć je na Instagramie pod hasztagiem #ZaslugujaNaOdkrycie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się