Ruszają testy oferty produktów z platformy eBay na Facebook Marketplace’ie. Usługa, dzięki której użytkownicy Facebooka będą mogli najpierw przejrzeć produkty z oferty eBaya na Marketplace’ie, a następnie dokonać zakupu bezpośrednio na eBayu, wchodzi w życie na terenie USA, Niemiec i Francji.
Jak zapowiadają przedstawiciele Mety, stworzenie połączenia pomiędzy Facebook Marketplacem i eBayem obejmie obecnie tylko niewielką grupę testową internautów, jednak w przyszłości planowane jest wprowadzenie szeroko zakrojonych działań w tym zakresie.
Zobacz również
Działania Mety są bezpośrednio związane z grzywną w wysokości ponad 800 mln dolarów, nałożoną na firmę w 2024 roku przez przedstawicieli Unii Europejskiej. Meta została wówczas oskarżona m.in. o narzucanie „nieuczciwych warunków handlowych” konkurencyjnym usługom ogłoszeniowym w celu uzyskania korzyści z Marketplace’a. Przedstawiciele Unii Europejskiej nawoływali też firmę do zaprzestania prowadzenia podobnych działań. Mimo że Meta odwołała się od decyzji UE, twierdząc, że jej decyzja opiera się na „hipotetycznym szkodzeniu konkurencji”, to jednak zobowiązała się do wszczęcia prac nad rozwiązaniem problemu.
fot. www.about.fb.com
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: The Verge
Słuchaj podcastu NowyMarketing