W ramach specjalnie przygotowanej akcji osoby niewidome podczas kupna odzieży w sklepie Rip Curl Pro Store mają możliwość natychmiastowego „zobaczenia” koloru wybieranej garderoby. Oryginalny pomysł pozwalający rozpoznać kolory ubrań opiera się na zaprojektowaniu specjalnych materiałowych metek, na których zostały umieszczone nazwy kolorów zapisane alfabetem Braille’a odpowiadające konkretnym kolorom sprzedawanej odzieży.
Specjalnie oznakowane metki zostały zaprojektowane tak, aby po wszyciu w zakupione ubrania pomagały osobom niewidzącym w rozróżnianiu kolorów garderoby każdego dnia.
Zobacz również
W kampanię zaangażował się Paweł Urbański, młody aktywny sportowiec i pierwszy niewidzący Polak, który w 2008 roku zdobył Kilimandżaro. Urbański, który jako nastolatek utracił wzrok, dzięki akcji po raz pierwszy od kilkunastu lat mógł ponownie sam rozpoznać kolor swoich ubrań.
− Czasami myślę, że mnie jako osobie niewidomej łatwiej jest zdobyć niedostępny szczyt, niż rozpoznać, jakiego koloru ubrania wiszą w mojej własnej szafie – powiedział Urbański. − W tak prozaicznej sprawie zawsze muszę prosić kogoś o pomoc. Metka z informacją o kolorze ubrania daje niewidomemu nie tylko poczucie komfortu, ale również dużą samodzielność i świadomość wyboru – podsumowuje.
Ewa Świstak z Rip Curl Pro Store dodaje: − Wychodzimy z założenia, że kolory są ważne dla wszystkich, także dla osób niewidomych. Mamy nadzieję, że dzięki naszej akcji ludzie będą o tym pamiętać. Wierzymy, że rozpoczynamy rewolucję, a inne marki i sieci handlowe pójdą naszym tropem i wprowadzą ułatwienia dla osób niewidzących.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pomysłodawcą kampanii „Metki” jest agencja Havas Worldwide Warsaw, która jest również odpowiedzialna za koordynację całej akcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing