TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Metody rozliczeń klient – agencja – kampania AdWords dla e-commerce

Metody rozliczeń klient – agencja – kampania AdWords dla e-commerce
Decydując się na prowadzenie kampanii w AdWords, często myślimy, że jest to bardzo prosta sprawa, z którą uporamy się sami. Niejednokrotnie czas weryfikuje nasze podejście i okazuje się, że jesteśmy zmuszeni do powierzenia działań reklamowych specjalistom z agencji.
O autorze
3 min czytania 2015-03-06

Tutaj pojawia się pytanie – w jakim zakresie chcemy przekazać kontrolę nad naszymi reklamami osobom trzecim i w jaki sposób rozliczać się za wykonaną pracę? Na pytanie odnośnie ustalania formy rozliczenia na płaszczyźnie agencja-klient odpowiem w dalszej części teksu.

Stała stawka prowadzenia kampanii (Flat-fee)

Jak sama nazwa wskazuje, jest to nic innego jak ustalenie stałego poziomu wynagrodzenia dla agencji w momencie podpisania umowy. Takie podejście pozwoli nam łatwo kontrolować comiesięczny poziom kosztów stałych w naszej firmie. Nie jest ono jednak wolne od wad. W przypadku sezonowości czy też zmian (głównie spadków) w przychodach naszej firmy, spowodowanych koniunkturą, wybór stałej stawki rozliczenia będzie miał wpływ na rentowność działań w AdWords.

Wynagrodzenie zależne od generowanych przychodów (Success-Fee)

W tym przypadku wynagrodzenie dla agencji uzależnione jest od wygenerowanego przez AdWords przychodu. Najczęściej poziom honorarium ustala się na podstawie procentowego udziału w przychodach. Może ono przyjmować stałą wartość, np. 5 proc. z wypracowanego profitu bez względu na wartość przychodu lub też charakter przedziałowy np.

  • 5 proc. udziału – przychód na poziomie 5 000 zł – 10 000 zł
  • 10 proc. udziału – przychód na poziomie 10 001 zł – 20 000 zł
  • 15 proc. udziału – przychód na poziomie > 20 001 zł

Ten rodzaj umowy niejednemu klientowi pozwala spać spokojnie i nie martwić się o jakość prowadzonych działań po stronie agencji, ponieważ zarówno jednej, jak i drugiej stronie zależy na maksymalizacji zysku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Należy pamiętać, że ten rodzaj umowy ma zastosowanie jedynie w przypadku kiedy mierzona konwersja przyjmuje wartość monetarną (sprzedaż produktów/usług). Wiążąc się z agencją umową success-fee miejmy na uwadze, że jeżeli optymalizacja kampanii spowoduje wygenerowanie przez AdWords wysokich przychodów, wtedy ustalenie minimalnego udziału nawet na poziomie 5 proc. może znacznie obciążyć wolumen zysku.

Wynagrodzenie zależne od budżetu kampanii

Jest to pochodna modelu success-fee. W tym przypadku możemy rozliczyć się z agencją na podstawie udziału procentowego w budżecie miesięcznym kampanii. Szczególnie polecany w momencie, kiedy wiążemy się umową długookresową, a w naszej branży występuje czynnik sezonowości sprzedaży. Jak to działa? Kiedy wraz z sezonem przychodzi popyt na nasze produkty/usługi, chcemy inwestować więcej w kampanię – następuje zwiększenie budżetu oraz nakładu pracy po stronie agencji. W taki sposób i wilk będzie syty i owca cała – agencja mimo wzmożonych nakładów prac będzie odpowiednio za nie wynagradzana, a klient nie straci na rentowności działań promocyjnych mimo wahań sezonowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Usługi dodatkowe

Odpłatna konfiguracja konta AdWords

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jest jedną z możliwych do wykorzystania opcji, kiedy wiemy, że jesteśmy w stanie samemu zarządzać kampanią lub przekazać to zadanie jednemu z zatrudnionych przez nas pracowników, ale nie mamy pomysłu na jej uruchomienie/konfigurację. W tym przypadku działania agencji zostają ograniczone do:

  • Stworzenia i konfiguracji Konta AdWords i Analytics – oraz ich połączenie;
  • Przygotowania listy słów kluczowych do zastosowania w kampaniach;
  • Utworzenie kampanii i grup reklamowych oraz konfiguracja ustawień;
  • Parametryzacji budżetów oraz stawek kosztów kliknięcia;
  • Budowy widoków raportów w AdWords i Analytics oraz przekazanie informacji odnośnie interpretacji kluczowych danych;

Jak sama nazwa wskazuje, opłata jest jednorazowa, a jej wysokość zależy od złożoności planowanej kampanii – im więcej narzędzi do skonfigurowania, tym cena adekwatnie wyższa.

Consulting

Ta usługa przyjmuje charakter czysto poradnikowy i jest związana z jednorazową opłatą. Klient może zwrócić się do agencji w celu dokładnego przyjrzenia się jego dotychczasowym działaniom w AdWords. Jest to dobry model w momencie kiedy posiadamy kompetencje w zakresie obsługi i konfiguracji AdWords, ale nie jesteśmy pewni czy nasze działania idą w odpowiednim kierunku. Wtedy z pomocą przychodzą specjaliści z agencji, którzy dzięki wypracowanemu know-how w danym zakresie, będą w stanie podpowiedzieć nam jak pokierować swoją kampanią wprost do założonego celu.

To, jaki model rozliczeń na płaszczyźnie agencja – klient przyjąć, zależy tylko i wyłącznie od nas samych i rodzaju prowadzonego biznesu. Żaden z wymienionych modeli nie jest wolny od wad, dlatego warto przeanalizować wiele scenariuszy rozwoju sytuacji zanim ostatecznie zadecydujemy, która z metod będzie dla nas najlepsza.

 

 

Maciej Muszyński
Project Manager Specjalista SEM w Ideacto, kreatywnej agencji eCommerce z Grupy Divante.

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu na Wydziale Nauk Ekonomicznych. Z branżą związany od 2012 roku – praca przy tworzeniu startup’ów e-commerce. W Ideacto zajmuje się Zarządzaniem Projektami oraz działaniami SEM. Jest Certyfikowanym specjalistą Google AdWords. Hobbystycznie zajmuje się wykonywaniem prostych projektów graficznych. Pracował przy projektach dla takich marek jak: Pixers, Róża Wiatrów, Provalliance, EdiPresse, PolskaPresse, Łazienkaplus, Condohotels, Roygard, Estyl.pl, Ebroker.