Miasta i regiony w social mediach – we Wrocławiu przyznano Złote Lajki’23! 

Miasta i regiony w social mediach – we Wrocławiu przyznano Złote Lajki’23! 
Gala rozdania Złotych Lajków odbyła się podczas II Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 we Wrocławiu. W wydarzeniu dedykowanym skutecznej komunikacji samorządowej wzięło udział 550 uczestników z 200 samorządów.
O autorze
4 min czytania 2023-12-04

Złote Lajki to nagrody przyznawane corocznie przez Związek Miast Polskich i Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych za najlepsze osiągniecia miast i ich włodarzy w social media. Oceniane są zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie. 

Złoty Lajk Samorządowy w tym roku otrzymała Łódź za innowacyjną interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych. 

Złoty Lajk Europa powędrował do Wrocławia. Nagrodę przyznano za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu. 

Złoty Lajk Local-SoMe Region zdobyły województwa: Zachodniopomorskie, Mazowieckie oraz Śląskie, a także Powiat Inowrocławski. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nagrody przyznano w 20 kategoriach (pełna lista laureatów znajduje się na końcu tekstu). Złote Lajki mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe. Analiza obejmuje okres ostatnich 12 miesięcy aktywności na różnych platformach mediów społecznościowych. Więcej o zasadach wyboru laureatów – TUTAJ.

II Samorządowy Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 odbywał się 28 i 29 listopada br. we Wrocławiu na stadionie Tarczyński Arena. Jest to pierwsze i największe wydarzenia w Polsce, w całości dedykowane skutecznej komunikacji samorządowej. W tegorocznej edycji Kongresu wzięło udział 550 uczestników, reprezentujących 200 samorządów. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podczas dwudniowego Kongresu Local SoMe’23 specjaliści zajmujący się marketingiem, komunikacją, polityką samorządową i szeroko pojętą obecnością w Internecie na poziomie samorządu dzielili się wiedzą i wymieniali poglądy z przedstawicielami działów marketingu i promocji w miastach, rzecznikami prasowymi, specjalistami ds. komunikacji i mediów społecznościowych, decydentami samorządowymi czy radnymi. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kongres otworzył Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, zwracając uwagę, że sięganie po media społecznościowe to element codziennej pracy każdego samorządowca, chociaż żaden tego rodzaju kanał nie zastąpi osobistych i bezpośrednich spotkań z mieszkańcami, na których można lepiej wytłumaczyć, o co w niektórych sprawach lokalnych chodzi.

– Media społecznościowe czy ratusze wirtualne stanowią fora, na których obywatele mogą wyrażać swoje obawy i opinie. Opanowując te platformy, lokalni politycy zwiększają transparentność, otwierają ścieżki dialogu i wzmacniają społeczeństwo obywatelskie – podkreśliła Roberta Metsola, przewodnicząca PE w swoim przesłaniu do uczestników Kongresu.

Keynote speakerzy mówili o tym, jak tworzyć treści samorządowe, wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji. Artur Kurasiński (twórca, przedsiębiorca, bloger) przekonywał, że świat nowych technologii zmienia się w błyskawicznym tempie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy pojawiły się lub gwałtownie rozwinęły narzędzia cyfrowe takie jak Chat GPT, który w 2 miesiące zebrał aż 100 mln aktywnych użytkowników z całego świata. Dla porównania – elektryfikacja 25% gospodarstw domowych w USA zajęła… 50 lat. 

Rafał Szymański, ekspert digital marketingu i kreator kampanii na LinkedIn pokazywał social media, a zwłaszcza LinkedIn jako „błękitny ocean możliwości”, w którym pływają tłuste ryby, są złote skarby do znalezienia, czyli wszystkie wartościowe kontakty do potencjalnych pracowników czy klientów danego samorządu. Są tam też rekiny z konkurencji, które mieszają w głowach mieszkańcom czy wyborcom. Najbardziej niebezpieczne jednak są syreny z HR-ów, które wabią najlepszych pracowników. Samorządowiec – idąc dalej morskim porównaniem – to „taka mądra ośmiornica, która musi mieć 8 ramion, żeby zmierzyć się ze wszystkimi wyzwaniami”.  

Z kolei Rafał Lipka, ekspert kampanii społeczno-politycznych, z agencji Socialtime mówił, jak wykorzystać analitykę internetową do precyzyjnego targetowania i skutecznego pozyskiwania odbiorców. 

Kongres oferował aż 5 ścieżek tematycznych:

•          Content, Gmina, Miasto, Region

•          Wyborcy, Mieszkańcy, Użytkownicy

•          Profil prywatny

•          Informacja, Dialog, Inwestycja

•          Prawo, Technologia, Bezpieczeństwo

Podsumowanie Kongresu Local Some’23 w liczbach: 

  • 2 dni 
  • 550 osób
  • 200 samorządów
  • 3 keynote speakerów 
  • 60 prelegentów
  • 16 paneli dyskusyjnych
  • 13 warsztatów
  • 20 laureatów nagród Złoty Lajk 

Partnerami strategicznymi kongresu byli TikTok, Open Eyes Economy, Miasto Wrocław, Fundacja Miasto. 

Patronami paneli dyskusyjnych byli Mazowiecki Urząd Marszałkowski, Socialtime, J.Dauman Legal, Weber Shandwick, Bees & Honey 360, A+V, Grupa EPL oraz Marka Terytorialna.

Patronatu medialnego udzielili: dziennik „Rzeczpospolita”, „Rzeczpospolita Życie Regionów”, portal rp.pl i Portal samorządowy.pl

Lista wszystkich nagrodzonych

Złoty Lajk Local-SoMe Love

Video

  • Tarnowskie Góry – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii video profil miejski
  • Wrocław – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii video profil metropolii

Content

  • Kalisz – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii content profil miejski
  • Łódź – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii content profil metropolii

Złoty Lajk Local-SoMe Osobowość

  • Marek Woźniak, Marszałka Województwa Wielkopolskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil marszałka
  • Rafał Trzaskowski, Prezydenta Miasta st. Warszawy – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil prezydenta metropolii
  • Arkadiusz Chęciński, Prezydenta Miasta Sosnowca – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil prezydenta miasta
  • Tomasz Szczerba, Burmistrza Miasta Wojkowice – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil burmistrza
  • Jarosław Szostakowski, Radnego Miasta st. Warszawy – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację samorządową w mediach społecznościowych i Internecie w kategorii profil radnego miasta.

Złoty Lajk Local-SoMe Region 

  • Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację wojewódzką w mediach społecznościowych i Internecie
  • Powiat Inowrocławski – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację powiatową w mediach społecznościowych i Internecie.

Kultura

  • Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację wydarzeń kulturalnych województwa  w mediach społecznościowych i Internecie. 

Turystyka

  • Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego – Nagroda za najbardziej angażującą komunikację turystyki województwa w mediach społecznościowych i Internecie. 

Złoty Lajk Local-SoMe Unicorn

Miasto algorytm

  • Miasto Gdynia – Nagroda za innowacyjność i kreatywność w różnych obszarach komunikacji cyfrowej, w tym łamanie algorytmów mediów społecznościowych

Reżyser

  • Miasto Ostrów Wielkopolski – Nagroda  za najbardziej oryginalny i kreatywny klip w samorządowych mediach społecznościowych w 2023 roku

Mieszkańcy

  • Miasto Zambrów – Nagroda za najlepsze praktyki, zaangażowanie oraz empatię wobec mieszkańców wyrażaną na profilach miejskich w mediach społecznościowych

Social Media Ninja

  • Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze – Nagroda za najlepsze praktyki w tworzeniu, publikowaniu treści angażujących mieszkańców oraz wyjątkowych działań w mediach społecznościowych

Post roku

  • Miasto i Gmina Kańczuga – Nagroda za najbardziej oryginalny i kreatywny post w samorządowych mediach społecznościowych w 2023 roku

Złoty Lajk Local-SoMe EUROPA

  • Miasto Wrocław – Nagroda za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującegocontentu

Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe’2023 za najlepszy profil miasta

  • Miasto Łódź – Nagroda za innowacyjność, interakcję oraz całokształt komunikacji samorządowej z mieszkańcami w mediach społecznościowych i Internecie w 2023 roku