Rozpoczął się kolejny etap współpracy Ekipy z firmą Koral. Do sprzedaży trafiły lody w rozmiarze XL, a w Polskę ruszyły obrandowane ciężarówki, które będą docierać do najbardziej odległych hurtowni. Za koordynację współpracy popularnych twórców internetowych z największym producentem lodów w Polsce odpowiada GetHero. Projekt po stronie agencji nadzoruje Mikołaj Białek, new business sales manager agencji.
– Aby odpowiedzieć na przeogromne zainteresowanie produktem zarówno ze strony konsumentów, jak i sieci handlowych, pojawił się pomysł wsparcia klasycznej linii produktowej o Lody Ekipa XL. Pozwoli to zmaksymalizować produkcję, jak i dystrybucję lodów na całą Polskę, jednocześnie dając odrobinę więcej przyjemności. Cieszymy się, że możemy koordynować ten proces razem z Ekipą i firmą Koral, dostarczając konsumentom jakość, jakiej oczekują – mówi Białek.
Zobacz również
Współpraca grupy popularnych youtuberów oraz Karola „Friza” Wiśniewskiego z firmą Koral rozpoczęła się w tym roku. W marcu do sklepów trafiły lody Ekipy. Spotkały się one z ogromnym zainteresowaniem konsumentów, którzy zaczęli masowo je wykupywać. Jak przyznaje producent, efekty przerosły wszelkie oczekiwania. W związku z tym podjęto dodatkowe działania, mające na celu zaspokojenie zainteresowania nowym produktem.
– Zamówienia napływają lawinowo z całej Polski, zarówno ze strony sieci handlowych, jak i niezależnych punktów sprzedaży. Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 procent lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-sto letniej historii tej firmy. Nieprawdopodobny popyt skłonił nas do uruchomienia dodatkowej linii produkcyjnej, która pozwoli wytwarzać ok. 1 mln sztuk lodów na dobę. Nadal pracujemy również nad poprawą dostępności poprzez poszerzenie kanałów dystrybucji – mówi Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu w firmie Koral.
Jak dodaje Łukasz Walczak, sales director GetHero, powodzenie akcji takiej jak ta z Koralem zależy od kilku czynników.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Sukces produktu Ekipy przede wszystkim podkreśla, jak ważni dla młodych ludzi są współcześni idole i jak duży mają wpływ na decyzje zakupowe. W przypadku naszej akcji niezwykle ważnym czynnikiem jest również przemyślane dopasowanie produktu do grupy odbiorców kanałów oraz to, że Ekipa stworzyła produkt według swoich zasad, pod którym po prostu mogą się bez wahania podpisać. Nie można pomijać w tym samego partnera, czyli firmy Koral, która w tym względzie jest niesamowicie dojrzała i rozumie zasady współprac. W całości oddała proces tworzenia produktu w ręce influencerów, nie tylko licząc na wykorzystanie ich logotypów/wizerunku na opakowaniach. Niestety wiele marek nadal nie rozumie tego, że to influencerzy często lepiej rozumieją przestrzeń, w jakiej się poruszają i są w stanie sami zaproponować skuteczne rozwiązania skierowane do swoich odbiorców. Całe „zamieszanie” na rynku udowadnia też, że tworzenie własnych produktów przez największych influencerów wciąż ma sens, mimo powszechnie panującej na rynku opinii – wyjaśnia Walczak.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Lody Ekipy to lody sorbetowe w polewie o smaku gumy balonowej z cukrem strzelającym. Występują w dwóch smakach – truskawkowym i cytrynowym. Wkrótce będą dostępne nie tylko w rozmiarze standardowym, ale także XL. Cena tych pierwszych wynosi 2 zł za sztukę, natomiast kwota, którą będzie trzeba zapłacić za te drugie to 2,80 zł.