Wielkanoc to jeden z najważniejszych okresów w roku dla dzieci na całym świecie, które w ramach zabawy szukają czekoladowych jajek chowanych przez zajączka wielkanocnego. Jednak nie wszystkie dzieciaki są w stanie dołączyć do tej aktywności – niektóre z nich wyklucza poważna wada (lub całkowity brak) wzroku. Z tego powodu Milka, we współpracy z francuską organizacją pozarządową Aveugles de France, postanowiła umożliwić większej liczbie dzieci cieszenia się tą tradycyjną wielkanocną zabawką.
Producent jednej z „najdelikatniejszych czekolad” postanowił stworzyć urządzenie nazwane „Beeping Bunny”. Ta specjalna podstawka, na której umieszczamy czekoladowego króliczka od Milki, emituje sygnały dźwiękowe, które pozwalają dzieciom zlokalizować słodką nagrodę za pomocą zmysłu słuchu.
Zobacz również
Aby pokazać możliwości swojego wynalazku, Milka utworzyła specjalne wydarzenie, dzięki któremu dzieci z dysfunkcjami wzroku mogą po raz pierwszy w życiu doświadczyć wielkanocnej zabawy. Cała aktywacja wpisująca się działania z zakresu marketingu inkluzywnego, została nagrana i ukazana w emocjonalnym filmie.
Kampania zatytułowana „Beeping Bunny” została uruchomiona w Niemczech i Hiszpanii w marcu 2023 roku. Stoją za nią agencje reklamowe DAVID Madrid i Ogilvy Berlin.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Podkreślanie różnorodności i inkluzywności w mediach ważne dla ponad połowy Polaków
Badanie dotyczące różnorodności i inkluzywności, przeprowadzone przez Mindshare Polska pokazuje, że nawiązywanie do tej tematyki w mediach i kulturze jest ważne dla 59 proc. Polaków. Co trzeci badany przyznaje, że promowanie takich postaw w działaniach marketingowych pozytywnie wpływa na to jak postrzega on marki wykorzystujące tę tematykę w swojej komunikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 Największe od 25 lat zmiany marki Milka
Marka Milka (Mondelez) w 2022 roku przeszła największe zmiany od 25 lat. Dotyczą one zarówno samych produktów, jak i działań komunikacyjnych. Firma postawiła na doskonalszą recepturę, odświeżone opakowania i odmieniony kształt kostek, a także na nową kampanię 360.