Sam koncept Purpose dom mediowy zaanonsował podczas ubiegłorocznej konferencji Mindshare Huddle for Good, która odbyła się pod koniec listopada. Z przeprowadzonych przez agencję badań wynika, że 62% konsumentów chętniej wybiera produkty danej marki ze względu na prowadzone przez nią akcje społeczne, 49% klientów przyznało natomiast, że akcje tego typu pozytywnie wpływają na ich opinię o firmie. Purpose to miejsce, gdzie powstają i są realizowane koncepcje, będące odpowiedzią na strategiczne wyzwania wobec których stają obecnie marki.
– Stworzenie koncepcji Planning for Purpose poszerza naszą ofertę strategiczną, jednocześnie będąc odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy od marek oczekują dodatkowej wartości i coraz większego zaangażowania w każdym wymiarze życia. Niejednokrotnie chcą, aby marki zabierały głos w istotnych debatach czy przyczyniały się do rozwiazywania kluczowych problemów społecznych. Marketerzy, rozumiejąc wagę tych zmian, coraz częściej porzucają punktowe aktywacje z obszaru CSR i zaczynają długoterminowo myśleć kategoriami marketingu wartości. Powstają projekty nastawione na realizację celów społecznych. Cieszę się, że ich inicjatorem jest Mindshare, a kampanie, które w zeszłym roku przeprowadziliśmy wspólnie z naszymi Klientami, m.in. Volvo, mBankiem czy Unileverem, spotkały się z tak ogromnym zainteresowaniem i uznaniem ze strony konsumentów i rynku. Purpose to dopiero początek. Przed nami jeszcze wiele wyzwań i wiele dobrego do zrobienia. Nie ukrywam, że rozwijanie naszego biznesu w tym kierunku to ogromne zobowiązanie, ale i dużo satysfakcji – komentuje Paulina Sobieszek, partner, business development, Mindshare.
Zobacz również
– Konsumenci coraz częściej dostrzegają, że to marki mają moc sprawczą i są w stanie realnie wpływać na otoczenie, w którym żyją. Jestem dumna z tego, że w Mindshare wspólnie z naszymi Klientami, możemy tworzyć strategie, w których marki zmieniają świat na lepszy – dodaje Joanna Kazak, partner zarządzający, Mindshare.