„Missed Birthdays” (pol. „Utracone urodziny”) to kampania, której głównym tematem są samobójstwa młodych osób. Gigantyczna instalacja stworzona z setek kolorowych balonów, które zwykle wręcza się z okazji urodzin, to tym razem sposób na zwrócenie uwagi na odbieranie sobie życia przez młodzież. Twórcami działań są organizacja CALM (Campaign Against Living Miserably) i ITV, instytucja charytatywna zajmująca się zapobieganiem samobójstwom.
Zobacz również
Jak wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, samobójstwo jest obecnie główną przyczyną śmierci osób poniżej 34. roku życia w UK, a kobiety poniżej 24. roku życia stanowią najszybciej rosnącą grupę w historii, która jest narażona na odebranie sobie życia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Instalacja stworzona z wielobarwnych balonów stanęła w Westfield London i będzie ją można oglądać do 11 września br. Kulminacyjny punkt akcji przydana na 10 września, kiedy to obchodzony jest Światowym Dniu Zapobiegania Samobójstwom. Ponadto, w Londynie i internecie pojawią się również billboardy i banery, na których będzie można znaleźć zdjęcia ofiar samobójstw i krótkie notatki na ich temat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Akcja „Missed Birthdays” będzie również okazją do spotkania z bliskimi ofiar samobójstw, którzy opowiedzą o tym, jak zapamiętali swoich bliskich. Podczas londyńskiej akcji goście opowiedzą o tym, jacy byli i, co chcieli osiągnąć, zanim odeszli.
Oprawą graficzną akcji zajmuje się agencja adam&eveDDB.
Zdjęcia: www.thecalmzone.net
PS „The Rooms That Remain”: kampania, która mówi o samobójstwach wśród młodzieży
„The Rooms That Remain” to kampania społeczna organizacji Youthline i grupy non-profit PleaseStay Movement, która zwraca uwagę na rosnącą skalę samobójstw wśród młodych osób w Singapurze. Akcji towarzyszą grafiki, na których widać pokoje pozostawione przez samobójców.