Skojarzenie studiów, jako idealnego czasu na poznanie mentorów i obranie kierunku dalszego rozwoju osobistego, było ideą przewodnią kampanii Uniwersytetu Jagiellońskiego, dedykowanej przyszłym studentom uczelni – głównie młodzieży uczącej się w szkołach średnich.
Wybitni naukowcy z UJ i jednocześnie nietuzinkowe osobowości – biotechnolog dr hab. Justyna Drukała, psychiatra i terapeuta prof. dr hab. med. Bogdan de Barbaro, biolog prof. dr hab. Ryszard Laskowski oraz chemik prof. dr hab. Wojciech Macyk weszli w rolę ambasadorów akcji. Wystąpili w materiałach wideo, promujących kampanię, a także aktywnie zaangażowali się w udział w „Spotkaniach z Mistrzem”, organizowanych specjalnie dla młodzieży licealnej w czterech miastach południowej Polski – w Krakowie, Kielcach, Katowicach i Rzeszowie.
Zobacz również
W ramach kampanii zrealizowano także projekt „Komentarz Mistrza #matura2017” polegający na bieżącym przygotowywaniu komentarzy do zadań maturalnych z kolejnych przedmiotów. Pracownicy naukowi UJ, pełniący w projekcie rolę ekspertów, opracowali w sumie 17 komentarzy zawierających omówienie prawidłowej odpowiedzi oraz wyjaśnienie, na czym polegała trudność zadania i jakie umiejętności maturzystów ono weryfikowało.
Główna idea kampanii znalazła swoje odbicie również w konkursie #rozpoznajmistrza prowadzonym w mediach społecznościowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zadaniem biorących udział w konkursie było wskazanie nazwisk słynnych studentów UJ na podstawie ujawnionych informacji i ciekawostek.
Na potrzeby kampanii stworzona została strona internetowa dedykowana kandydatom na studia i będąca jednocześnie kompendium wiedzy o Uniwersytecie Jagiellońskim, zasadach rekrutacji, samym Krakowie oraz bazą aktualności związanych z kampanią „Spotkanie z Mistrzem”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Działania realizowane w ramach kampanii „Spotkanie z Mistrzem” były wspierane reklamowo w Internecie oraz outdoorowo – na nośnikach typu citylight oraz na billboardach w Katowicach, Kielcach, Krakowie i Rzeszowie. Za koncepcję kreatywną i realizację projektu odpowiadała agencja Planet PR współpracująca z agencjami Gravity i Visual Branding.
Słuchaj podcastu NowyMarketing