Wskazówkami, jak skutecznie kreować relacje w organizacji i nie skazać się na komunikacyjną porażkę, podzielą się eksperci w trakcie warsztatów na Kongresie Profesjonalistów Public Relations. Czternasta odsłona wydarzenia dla branży PR odbędzie się w dniach 24-25 kwietnia br. w Rzeszowie.
Jak nie popaść w pułapkę komunikacyjną, czyli umiejętnie informować o sukcesach i nie bagatelizować problemów? W jaki sposób tworzyć atmosferę otwartą na dialog oraz budować relacje oparte na zaufaniu? O mitach w komunikacji wewnętrznej i bezrefleksyjnych działaniach, które nie zawsze są drogą do sukcesu dyskutować będą uczestnicy warsztatów odbywających się w ramach tegorocznego Kongresu Profesjonalistów Public Relations.
Zobacz również
Więcej nie znaczy lepiej
Nie ma uniwersalnej recepty na wewnętrzny PR, który sprawdzi się w każdej organizacji. Tymczasem lista dostępnych narzędzi z roku na rok staje się coraz dłuższa. Prawdziwym wyzwaniem staje się ich rozsądne ograniczenie. Jeżeli wydaje nam się, że personel tylko czeka na komunikaty od działu PR, to jesteśmy w błędzie. To właśnie pracowników, a szczególnie menadżerów, silnie dotyka problem przeładowania informacyjnego. – Zanim sięgniemy po kolejne rozwiązania, należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań: jakie cele chcemy zrealizować i jakie potrzeby komunikacyjne mają nasi pracownicy. Jak w praktyce budować relacje wewnątrz organizacji, aby ich efekty były satysfakcjonujące – tego uczestnicy Kongresu dowiedzą się podczas warsztatów zaplanowanych na drugi dzień wydarzenia – wyjaśnia pomysłodawca Kongresu, dr Dariusz TWORZYDŁO z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o.
Po pierwsze dialog
Praca w dużych firmach, a zwłaszcza korporacjach kojarzy się z presją, naciskiem na wyniki i przysłowiowym wyścigiem szczurów. Stąd wiele tego typu podmiotów, chcąc minimalizować te negatywne aspekty, kładzie mocny nacisk na wewnętrzny PR. – Często bezmyślnie wdraża się kolejne platformy komunikacji, które mają pomóc rozładować napiętą atmosferę i zażegnać konflikty. Jednak zapomina się o tym, że sens mają jedynie działania, które angażują pracowników. Zbyt rzadko również bada się nastroje panujące w organizacji i relacje na linii personel – kadra zarządzająca, a przecież wnioski z takich obserwacji są bezcenne w wyznaczaniu kierunków komunikacji – wyjaśnia Agata MOCZULSKA Naczelnik Wydziału Projektów Multimedialnych i Komunikacji Wewnętrznej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Mity dotyczące komunikacji wewnętrznej to nie jedyna problematyka warsztatów. Podobnie jak w ubiegłym roku, zajęcia odbędą się w kilku blokach tematycznych tak, aby uczestnicy mogli poświęcić swój czas na pozyskanie wiedzy z obszarów, które szczególnie ich interesują. Trenerzy poruszą również zagadnienia związane z rolą CSR-u oraz publikacjami medialnymi w kontekście kształtowania relacji.
Nie warto zwlekać
Zainteresowanych udziałem w Kongresie PR zachęcamy do zgłoszenia swojego uczestnictwa już dziś. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej: www.kongresprofesjonalistow.pl.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing