Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Młodzi rodzice z Japonii wysyłają swoim rodzinom torby ryżu w kształcie dzieci

Młodzi rodzice z Japonii wysyłają swoim rodzinom torby ryżu w kształcie dzieci
Pandemia zmusiła producentów do kreatywności, dzięki czemu rynek wzbogacił się o różne (mniej lub bardziej) potrzebne produkty. W Japonii hitem stały się worki ryżu imitujące noworodki, które są wysyłane do dalszej rodziny. Dzięki nim krewni są w stanie powitać nowego potomka.
O autorze
1 min czytania 2021-08-19

Nie jest tajemnicą, że podczas pandemii osłabły więzi społeczne – wiele rodzin przez długi czas nie mogło się ze sobą widywać, a to oznaczało ograniczone możliwości wspólnego przeżywania ważnych wydarzeń. Jednym z takich momentów są z pewnością narodziny dziecka – czasem dziadkowie i dalsza rodzina mogą zobaczyć nowego członka rodziny dopiero po wielu miesiącach. Okazuje się jednak, że rynek szybko wyczuł problem, a jeden z przedsiębiorców postanowił go rozwiązać za pomocą nietypowej, spersonalizowanej oferty.

Nie mówimy tu jednak o kartkach okolicznościowych, rozwiązaniach z segmentu telekomunikacji, ale o… spersonalizowanych workach ryżu. Na taki pomysł wpadł jeden ze sklepów z Japonii, który chciał dać świeżo upieczonym rodzicom możliwość „zaprezentowania” swoich pociech najbliższej rodzinie.

Spersonalizowane opakowania z ryżem są sprzedawane w Kome no Zoto Yoshimiy. Właściciel sklepu Naruo Ono wpadł na pomysł robienia nietypowych worków na ryż po własnych doświadczeniach – okazuje się, że 14 lat temu mężczyzna żył z dala od rodziny, przez co nie był w stanie przedstawić pierwszego dziecka swoim bliskim. Wówczas wpadł na pomysł umieszczenia wizerunku malucha na worku ryżu, a następnie umieścił go w oknie sklepu. Klienci uznali tę inicjatywę na uroczą i zaczęli zamawiać spersonalizowane opakowania. Produkt cieszy się szczególną popularnością właśnie teraz, kiedy przez pandemię Japończycy mają ograniczone możliwości podróżowania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dziś worki z ryżem mają nie tylko twarz dziecka, ale także są owinięte w kocyk, przez co faktycznie przypominają małe dziecko. Rodzice zamawiający ten nietypowy produkt oczywiście muszą podać wagę swojego potomka tak, aby sklep mógł przygotować dokładnie tak samo ciężkie zawiniątko z ryżem. Dzięki oddaniu tej samej wagi, rodzina która otrzyma worek z ryżem, będzie mogła bardzo osobiście odnieść się do przesłanej pamiątki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cena worka ryżu o wadze 3,22 kg wynosi ok. 28 euro.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się