Młodzi rodzice z Japonii wysyłają swoim rodzinom torby ryżu w kształcie dzieci

Młodzi rodzice z Japonii wysyłają swoim rodzinom torby ryżu w kształcie dzieci
Pandemia zmusiła producentów do kreatywności, dzięki czemu rynek wzbogacił się o różne (mniej lub bardziej) potrzebne produkty. W Japonii hitem stały się worki ryżu imitujące noworodki, które są wysyłane do dalszej rodziny. Dzięki nim krewni są w stanie powitać nowego potomka.
O autorze
1 min czytania 2021-08-19

Nie jest tajemnicą, że podczas pandemii osłabły więzi społeczne – wiele rodzin przez długi czas nie mogło się ze sobą widywać, a to oznaczało ograniczone możliwości wspólnego przeżywania ważnych wydarzeń. Jednym z takich momentów są z pewnością narodziny dziecka – czasem dziadkowie i dalsza rodzina mogą zobaczyć nowego członka rodziny dopiero po wielu miesiącach. Okazuje się jednak, że rynek szybko wyczuł problem, a jeden z przedsiębiorców postanowił go rozwiązać za pomocą nietypowej, spersonalizowanej oferty.

Nie mówimy tu jednak o kartkach okolicznościowych, rozwiązaniach z segmentu telekomunikacji, ale o… spersonalizowanych workach ryżu. Na taki pomysł wpadł jeden ze sklepów z Japonii, który chciał dać świeżo upieczonym rodzicom możliwość „zaprezentowania” swoich pociech najbliższej rodzinie.

Spersonalizowane opakowania z ryżem są sprzedawane w Kome no Zoto Yoshimiy. Właściciel sklepu Naruo Ono wpadł na pomysł robienia nietypowych worków na ryż po własnych doświadczeniach – okazuje się, że 14 lat temu mężczyzna żył z dala od rodziny, przez co nie był w stanie przedstawić pierwszego dziecka swoim bliskim. Wówczas wpadł na pomysł umieszczenia wizerunku malucha na worku ryżu, a następnie umieścił go w oknie sklepu. Klienci uznali tę inicjatywę na uroczą i zaczęli zamawiać spersonalizowane opakowania. Produkt cieszy się szczególną popularnością właśnie teraz, kiedy przez pandemię Japończycy mają ograniczone możliwości podróżowania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dziś worki z ryżem mają nie tylko twarz dziecka, ale także są owinięte w kocyk, przez co faktycznie przypominają małe dziecko. Rodzice zamawiający ten nietypowy produkt oczywiście muszą podać wagę swojego potomka tak, aby sklep mógł przygotować dokładnie tak samo ciężkie zawiniątko z ryżem. Dzięki oddaniu tej samej wagi, rodzina która otrzyma worek z ryżem, będzie mogła bardzo osobiście odnieść się do przesłanej pamiątki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cena worka ryżu o wadze 3,22 kg wynosi ok. 28 euro.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się