Zmiana wizerunku M&M’s jest skoncentrowana na zaangażowaniu marki w „tworzenie inkluzywnego świata, w którym wszyscy czują przynależność”. Takie podejście wynika z obserwacji odbiorców, w szczególności Gen Z. Zdaniem marki młode pokolenia przywiązują dużą wagę do zaangażowania brandów w poruszanie społecznych kwestii, w tym różnorodności i poczucia przynależności.
M&M’s zauważyło, że wygląd popularnych maskotek wymaga pewnych modyfikacji, aby iść w parze z wypełnianiem misji marki. Ostatecznie wygląd kolorowych cukierków nie zmienił się diametralnie, a najistotniejsze niuanse tkwią w szczegółach. Zielona maskotka, która dotąd nosiła białe buty na obcasie, otrzymała parę „fajnych, wyluzowanych tenisówek, aby odzwierciedlić jej niewymuszoną pewność siebie”. Z kolei kolejna żeńska postać w kolorze brązowym zamieniła szpilki na buty na słupku.
Zobacz również
fot. M&M’s
Cukierki, które od lat pojawiają się w reklamach marki, zyskały również niejednolity kolor skóry i nowy ton głosu, „który jest bardziej inkluzywny, przyjazny i jednoczący, pozostając jednocześnie zakorzenionym w charakterystycznym dowcipie marki”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Aby podkreślić swoje zaangażowanie w szerzenie różnorodności, marka zmieniła także kolory i kształty samych słodyczy. Odtąd w paczce M&M’S znają się cukierki w rozmaitych kształtach, rozmiarach i niejednolitych barwach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak na te zmiany zareagowali internauci? W sieci pojawiło się sporo żartobliwych komentarzy na temat „wyzwolenia” zielonego cukierka z białych szpilek czy problemami psychicznymi żółtej maskotki.
Today on Fresh Air: Stay with us. — Danielle Kurtzleben (@titonka) January 20, 2022
Oprócz stworzenia nowego wizerunku, M&M’S powołało fundusz M&M’S FUNd, który zapewni zasoby, mentoring i wsparcie finansowe w przestrzeni artystycznej i rozrywkowej. Celem marki jest, „aby do 2025 roku zwiększyć poczucie przynależności 10 mln ludzi na całym świecie”.
– M&M’S od dawna angażuje się w tworzenie kolorowej zabawy dla wszystkich, a ten cel służy jako bardziej konkretne zobowiązanie do tego, w co zawsze wierzyliśmy jako marka: że każdy ma prawo do chwil szczęścia, a zabawa jest najpotężniejszym sposobem, aby ludzie poczuli przynależność – powiedziała Cathryn Sleight, chief growth officer w Mars Wrigley.
PS
W minionym roku kultowe M&M’s świętowały 80. urodziny. Jak zmieniała się marka na przestrzeni dekad?