Mniej plastiku przy zakupach online – Tesco dostarczy produkty w papierowych torbach

Tesco zapowiedziało zmianę w formie dostaw zakupów online. Od 2 września zakupy zamówione drogą internetową będą dostarczane w torbach papierowych – nie plastikowych, jak dotychczas. Jest to kolejny krok firmy w kierunku zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko.
O autorze
1 min czytania 2019-08-27

Jak wynika z analiz Tesco Polska, rezygnacja z foliowych toreb w ramach serwisu e-zakupy pozwoli zapobiec wyprodukowaniu ponad 62,5 tony plastiku w skali roku. Jest to łączna waga toreb plastikowych, obliczona na podstawie zużycia opakowań w ciągu ubiegłego roku przez sieć w zakupach z dostawą do domu oraz w usłudze zamów i odbierz.

– Istotne są dla nas oczekiwania klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na negatywny wpływ plastikowych odpadów na środowisko. Wszyscy chcemy żyć w przyjaznym, czystym otoczeniu – staramy się zatem temu sprostać – mówi Magdalena Tomalska, menadżer sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

Tesco do tej pory oferowało klientom możliwość wyboru formy dostawy – w torbach foliowych lub całkowicie bez nich. Teraz sieć handlowa idzie o krok dalej i rezygnuje z pakowania zakupów w torby plastikowe na rzecz papierowych. Klienci nadal będą mogli otrzymywać produkty także bez jakichkolwiek toreb – wybór odpowiedniej opcji jest możliwy przy składaniu zamówienia. Koszt toreb papierowych jest stały niezależnie od wielkości zamówienia i wynosi 2 zł.

Na początku tego roku Tesco zobowiązało się, że do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Natomiast od czerwca 2019 roku firma zrezygnowała z jednorazowych naczyń we wszystkich restauracjach Bistro na rzecz metalowych sztućców oraz ceramicznych kubków i talerzy. Sieć szacuje, że zmiana jednorazowych naczyń w Bistro to oszczędność rzędu 4,5 mln talerzy papierowych, 9,5 mln plastikowych sztućców oraz ponad 500 tys. kubków papierowych rocznie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj