Mniej plastiku przy zakupach online – Tesco dostarczy produkty w papierowych torbach

Tesco zapowiedziało zmianę w formie dostaw zakupów online. Od 2 września zakupy zamówione drogą internetową będą dostarczane w torbach papierowych – nie plastikowych, jak dotychczas. Jest to kolejny krok firmy w kierunku zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko.
O autorze
1 min czytania 2019-08-27

Jak wynika z analiz Tesco Polska, rezygnacja z foliowych toreb w ramach serwisu e-zakupy pozwoli zapobiec wyprodukowaniu ponad 62,5 tony plastiku w skali roku. Jest to łączna waga toreb plastikowych, obliczona na podstawie zużycia opakowań w ciągu ubiegłego roku przez sieć w zakupach z dostawą do domu oraz w usłudze zamów i odbierz.

– Istotne są dla nas oczekiwania klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na negatywny wpływ plastikowych odpadów na środowisko. Wszyscy chcemy żyć w przyjaznym, czystym otoczeniu – staramy się zatem temu sprostać – mówi Magdalena Tomalska, menadżer sprzedaży internetowej w Tesco Polska.

Tesco do tej pory oferowało klientom możliwość wyboru formy dostawy – w torbach foliowych lub całkowicie bez nich. Teraz sieć handlowa idzie o krok dalej i rezygnuje z pakowania zakupów w torby plastikowe na rzecz papierowych. Klienci nadal będą mogli otrzymywać produkty także bez jakichkolwiek toreb – wybór odpowiedniej opcji jest możliwy przy składaniu zamówienia. Koszt toreb papierowych jest stały niezależnie od wielkości zamówienia i wynosi 2 zł.

Na początku tego roku Tesco zobowiązało się, że do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia. Natomiast od czerwca 2019 roku firma zrezygnowała z jednorazowych naczyń we wszystkich restauracjach Bistro na rzecz metalowych sztućców oraz ceramicznych kubków i talerzy. Sieć szacuje, że zmiana jednorazowych naczyń w Bistro to oszczędność rzędu 4,5 mln talerzy papierowych, 9,5 mln plastikowych sztućców oraz ponad 500 tys. kubków papierowych rocznie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj