Operator T-Mobile od pewnego czasu preinstaluje na smartfonach sprzedawanych w swoich salonach z systemem Android unikatową aplikację Start, która umożliwia korzystanie z niektórych funkcji telefonu bez konieczności odblokowywania go.
“Dzięki nowej aplikacji posiadacz smartfona może nie tylko sprawdzić pocztę, przejrzeć interesujące go informacje, czy serwisy społeczności we, ale także dowie się o nowych promocjach, produktach i usługach np. sieci T-Mobile.” – mówi Tomasz Szulkowski, mobile director strategy z MoBehave.
Zobacz również
Nowy rodzaj nawigacji daje użytkownikowi dostęp do najważniejszych funkcji od razu na pierwszym ekranie. Placement jest w rzeczywistości częścią̨ interface’u urządzenia. Active lockscreen to tak naprawdę̨ tzw. nakładka systemowa na Androida, a nie layout strony mobilnej czy aplikacji, do której użytkownicy zaglądają̨ sporadycznie.
Pierwszą kampania z wykorzystaniem tego niestandardowego formatu przeprowadzona została dla Allegro. Za organizację akcji, na zlecenie agencji Reprise, odpowiedzialna była agencja marketing mobilnego MoBehave oraz T-Mobile. W kampanii Allegro banner reklamowy umieszczony był w zakładce “kupony“. Celem było wsparcie sprzedaży w kategorii Dom i Ogród na Allegro w kanale mobilnym. Wyniki kampanii potwierdziły, że jest to format skuteczny, za zarazem atrakcyjny dla grupy docelowej.
Rezultaty kampanii: Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Odsłony: 117 838
Kliki: 2 665
CTR: 2,26 proc.
“Kampania Allegro jest kolejnym przykładem ekspansji Operatora na rynku reklamy mobilnej. W przyszłości z pewnością możemy się spodziewać podobnych kampanii z wykorzystaniem niestandardowego placementu. Co więcej, możliwość personalizacji przekazu jeszcze bardziej podwyższy atrakcyjność tego formatu. Operatorzy agregują duże zasoby informacji o swoich abonentach i kwestią czasu jest, kiedy Big Data zaistnieje w ofercie reklamowej.” – podsumowuje Szulkowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing