Kilkadziesiąt mPOS-ów Paymax trafiło do wybranych grup punktów sprzedaży, wśród których znalazły się m.in. działające na Słowacji salony telefonii komórkowej, taksówki, małe sklepy, kioski i punkty usługowe, a także dostawcy usług na żądanie (on demand).
Słowacja to pierwszy rynek zagraniczny, na którym mPOS-y Paymax trafiły do szerokiej dystrybucji. Wdrożenie mobilnych terminali Paymax umożliwi działającym na Słowacji punktom sprzedaży przekonanie się o korzyściach nowej formy akceptacji kart płatniczych. Na potrzeby projektu powstała słowacka wersja językowa aplikacji na smartfony oraz platformy rozliczeniowej. Dzięki temu możliwe będzie dopasowanie usługi do specyfiki lokalnego rynku. Celem testów jest wykorzystanie mobilnych terminali do przeprowadzenia zaplanowanej serii transakcji płatniczych w bardzo odmiennych warunkach, specyficznych dla różnorodnych typów działalności handlowej oraz weryfikacja grup docelowych rozwiązania.
Zobacz również
„Słowacja to pierwszy rynek zagraniczny, na którym startuje system, jaki tworzyliśmy od podstaw przez ponad trzy lata. Wcześniej sprawność mPOS-ów Paymax została potwierdzona serią wymagających testów w polskich sklepach, restauracjach, taksówkach i punktach usługowych. Wprowadzenie na słowacki rynek naszych mPOS-ów to debiut mobilnej oferty Paymax w kraju innym niż Polska. Rozpoczęliśmy też wdrożenie na kolejnym rynku, tym razem w Czechach” – wyjaśnia Łukasz Kiniewicz, prezes zarządu Paymax.
Slovak Telekom jest największym uniwersalnym operatorem multimedialnym na Słowacji. Oferuje kompleksowy zakres usług głosowych oraz transmisji danych świadczonych za pośrednictwem sieci telefonii komórkowej i stacjonarnej. Firma jest właścicielem i operatorem sieci telekomunikacyjnej, która obejmuje terytorium całej Republiki Słowackiej, obsługującym 2,3 mln klientów telefonii komórkowej oraz ponad 900 tys. klientów telefonii stacjonarnej. Dostarcza również usługi szerokopasmowego dostępu do internetu dla ponad 430 tys. abonentów, oraz sygnał TV do 440 tys. abonentów. Slovak Telekom wchodzi w skład międzynarodowej Grupy Deutsche Telekom, będącej większościowym właścicielem słowackiego operatora.
Sprawdzian mPOS-ów i systemu rozliczeniowego w słowackiej wersji językowej poprzedza działania zaplanowane na szerszą skalę. Test jest realizowany wspólnie z globalnym agentem rozliczeniowym Elavon, który na międzynarodowym rynku autoryzuje transakcje w systemach organizacji płatniczych Visa i MasterCard. W ramach projektu Paymax dostarczył autorską platformę rozliczeniową, bezczynszowe PIN-Pady oraz darmową aplikację na smartfony i tablety.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Elavon jest globalnym agentem rozliczeniowym należącym do piątki największych dostawców usług płatniczych. 1,3 mln przedsiębiorstw w Europie i obu Amerykach korzysta z platformy rozliczeniowej Elavon, przetwarzającej rocznie 3 mld transakcji o wartości ponad 300 mld dolarów. Firma jest największym dostawcą rozwiązań płatniczych dla linii lotniczych i jednym z pięciu największych dostawców tego typu usług dla branży turystycznej, medycznej, handlu detalicznego oraz dla sektora publicznego.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwiązanie Paymax umożliwia dokonywanie akceptacji płatności kartami wszystkich typów, dzięki wykorzystaniu aplikacji na smartfony, które za pomocą technologii Bluetooth łączą się z mobilnymi terminalami (PIN-Padami), służącymi do zatwierdzania transakcji kodem PIN. Korzystanie z mPOS-ów Paymax jest zwolnione z jakichkolwiek stałych opłat czynszowych, typowych dla tradycyjnych terminali obecnych na rynku. Całkowity koszt wdrożenia rozwiązania Paymax zamyka się z chwilą zakupu PIN-Pada. Od transakcji przyjmowanych przez sprzedawców przy pomocy terminali Paymax naliczana będzie jedynie prowizja uzależniona od obrotu. Dzięki autorskiemu systemowi rozliczeniowemu, Paymax ma możliwość ustalania indywidualnych stawek za obsługę kart, uzależnionych od obrotu. Od sierpnia klienci Paymax korzystają z elastycznych kosztów obsługi akceptacji płatności bezgotówkowych, dopasowanych do wyników sprzedaży na zasadzie – im wyższe obroty, tym niższa prowizja. Pozwala to na zapewnienie akceptantom zwrotu części prowizji, po osiągnięciu kolejnych progów obrotu.
Jesienią rozwiązanie mPOS stworzone przez Paymax trafi do szerokiej sieci sprzedaży na terenie całej Polski oraz na rynki, na których trwają ostatnie testy.