Mobilne zwyczaje warszawiaków – sonda Eniro

Firma Eniro Polska, właściciel wyszukiwarki lokalnej panoramafirm.pl, zbadała preferencje mieszkańców dużych miast dotyczące wyszukiwania informacji lokalnych za pomocą aplikacji mobilnych. Jak wynika z sondy ulicznej najczęściej szukamy restauracji, barów i rozrywek.
O autorze
1 min czytania 2013-08-30

Badanie pozwoliło poznać aktualne trendy i preferencje dotyczące nowoczesnych form poszukiwania informacji. Sonda uliczna została zrealizowana w centrum Warszawy w sierpniu 2013 roku. Przepytano osoby młode, potencjalnie najbardziej aktywnie korzystające z technologii mobilnych.

Wyniki pokazują, że aż 90% przepytanych młodych mieszkańców miasta posiada telefon dotykowy, a zdecydowanymi użytkownikami aplikacji mobilnych są mężczyźni, aż 70%.

Potrzeby dotyczące informacji zmieniają się w zależności od miejsca, w którym się znajdujemy. W centrum miasta zdecydowanie częściej szukamy rozrywek i konkretnych usług, np. restauracji czy krawcowej, a w innych, dalszych dzielnicach np. sklepów, bankomatów czy przychodni.

45% przepytanych osób ściąga aplikacje do wyszukiwania lokalnego na smartfony. Odpowiedzi na pytanie: z jakich aplikacji najczęściej korzystają poszukując informacji lokalnych były bardzo zróżnicowane. Wymieniano: NextBike, Panorama Firm, Google czy Lokalnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prawie 100% badanych było zainteresowanych korzystaniem z bezpłatnej aplikacji, która posiadałaby największą, aktualną bazę danych, dzięki której łatwo można byłoby znaleźć niezbędne miejsca w pobliżu.

– Zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie sondy, ponieważ chcieliśmy dowiedzieć się na przykładzie miasta stołecznego jak mieszkańcy dużych aglomeracji korzystają ze smartfonów. Jakie są ich preferencje i czego najczęściej szukają lokalnie. Byliśmy ciekawi czy młodzi użytkownicy znają aplikację mobilną Panorama Firm i okazuje się, że, aż 60% zapytanych o niej słyszało – mówi Iwona Dziedzic-Gawryś, Specjalista ds. Public Relations w Eniro Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Badanie preferencji dotyczących aplikacji mobilnych młodych mieszkańców miasta pokazuje, iż aktywnie korzystają z różnych form pozyskania niezbędnych informacji, za pomocą smartfona. Chętnie korzystaliby z bezpłatnej, łatwej w obsłudze aplikacji do wyszukiwania lokalnego, która posiadałaby dobrą nawigację ułatwiającą swobodne poruszanie się oraz aktualną, pełną bazę danych o swoim mieście.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się