Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na AIBA 2025 [KONKURS]

4 sceny tematyczne, 50+ prelegentów z topowych tech marek świata – upoluj wejściówkę na konferencję o realnych wdrożeniach AI.

SZCZEGÓŁY

Moda bez barier: Primark wprowadza Sophie – manekina na wózku

Moda bez barier: Primark wprowadza Sophie – manekina na wózku
W sieci sklepów Primark pojawiły się pierwsze manekiny, które symbolizują osoby na wózkach. To efekt współpracy z Sophie Morgan, brytyjską prezenterką telewizyjną, która na co dzień porusza się na wózku.
O autorze
1 min czytania 2025-07-30

W ponad 20 sklepach sieci Primark w Wielkiej Brytanii, Europie kontynentalnej i USA pojawiły się wyjątkowe manekiny. To Sophie, czyli nowy symbol inkluzywności w modzie, o którą marka walczy od dłuższego czasu. Manekin jest efektem ponad rocznej współpracy z brytyjską prezenterką telewizyjną, Sophie Morgan, która jest osobą z niepełnosprawnością ruchową.

– Sophie to coś więcej niż manekin – to kamień milowy i ważny przekaz: ciała osób z niepełnosprawnościami zasługują na reprezentację w handlu detalicznym… i wszędzie indziej – komentuje Sophie Morgan.

Twórcy manekina zadbali o wszystkie detale, które nadały Sophie maksymalnej autentyczności. Bardziej zarysowana górna część ciała, zredukowana masa mięśniowa kończyn dolnych i wiele innych, gruntownie przemyślanych szczegółów sprawiło, że manekin Primarka naprawdę wiernie oddaje anatomię osób poruszających się na wózkach.

Primark stawia na inkluzywność

Sophie to jednak nie wszystko. Sieć sklepów z odzieżą, dodatkami i wyposażeniem domu coraz chętniej wprowadza do oferty również produkty dedykowane osobom poruszającym się na wózkach. Krótsze z tyłu płaszcze czy bluzy, które ułatwiają siedzenie na wózku, a także ubrania, które umożliwiają ukrycie sprzętu medycznego (m.in. pompy insulinowej). Wszystkie te rozwiązania odpowiadają na oczekiwania osób z niepełnosprawnościami. Aby jak najlepiej spełniać potrzeby swoich klientów, Primark nawiązał też współpracę z Victorią Jenkins, brytyjską projektantką i twórczynią marki Unhidden.

Zdjęcia: Depositphotos, Wiadomości Handlowe

PS „Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni”: Towarzystwo GEST oraz G.F. Darwin ruszyły z kampanią na rzecz osób z niepełnosprawnościami