W ponad 20 sklepach sieci Primark w Wielkiej Brytanii, Europie kontynentalnej i USA pojawiły się wyjątkowe manekiny. To Sophie, czyli nowy symbol inkluzywności w modzie, o którą marka walczy od dłuższego czasu. Manekin jest efektem ponad rocznej współpracy z brytyjską prezenterką telewizyjną, Sophie Morgan, która jest osobą z niepełnosprawnością ruchową.
– Sophie to coś więcej niż manekin – to kamień milowy i ważny przekaz: ciała osób z niepełnosprawnościami zasługują na reprezentację w handlu detalicznym… i wszędzie indziej – komentuje Sophie Morgan.
Twórcy manekina zadbali o wszystkie detale, które nadały Sophie maksymalnej autentyczności. Bardziej zarysowana górna część ciała, zredukowana masa mięśniowa kończyn dolnych i wiele innych, gruntownie przemyślanych szczegółów sprawiło, że manekin Primarka naprawdę wiernie oddaje anatomię osób poruszających się na wózkach.


Primark stawia na inkluzywność
Sophie to jednak nie wszystko. Sieć sklepów z odzieżą, dodatkami i wyposażeniem domu coraz chętniej wprowadza do oferty również produkty dedykowane osobom poruszającym się na wózkach. Krótsze z tyłu płaszcze czy bluzy, które ułatwiają siedzenie na wózku, a także ubrania, które umożliwiają ukrycie sprzętu medycznego (m.in. pompy insulinowej). Wszystkie te rozwiązania odpowiadają na oczekiwania osób z niepełnosprawnościami. Aby jak najlepiej spełniać potrzeby swoich klientów, Primark nawiązał też współpracę z Victorią Jenkins, brytyjską projektantką i twórczynią marki Unhidden.
Zdjęcia: Depositphotos, Wiadomości Handlowe