Przy tworzeniu komunikacji dla młodszych pokoleń ważne jest nie tylko dotarcie tam, gdzie spędzają większość czasu, czyli do digitalu. Równie ważne jest wybranie obszarów, które są im szczególnie bliskie. Stąd wspólne podejście do kategorii mody Allegro i zaangażowanych w kampanię influencerów.
– Dla osób od 18. do 30. roku życia moda jest pierwszą rozpatrywana kategorią, jeżeli chodzi o zakupy na Allegro, na dodatek niemal co 4. przedstawiciel Gen Z podejmuje decyzję zakupową na podstawie opinii twórców internetowych. Połączenie tych elementów stało się dla nas oczywistym sposobem komunikacji skierowanej do młodych – mówi Maciej Twardowski, executive creative director, Ogilvy Polska.
Zobacz również
– Komunikacja skierowana do młodych powinna być autentyczna, zależało nam, żeby opowiedziane przez nas historie oddawały realne sytuacje z życia bohaterów. Dlatego zaangażowane do projektu influencerka, stylistka i fotografka są nimi w rzeczywistości – mówi Artur Bolesławski, creative group head, Ogilvy Polska.
Filmy opowiadają historię sesji fotograficznej, podczas której bohaterki dzielą się informacjami o modzie, okazjach i sprawdzonych markach na Allegro.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Zależy nam na wzmocnieniu wizerunku kategorii wśród osób młodych oraz pokazaniu im, że Allegro to również markowa modowa. W projekt zaangażowaliśmy znaną polską influencerkę Edytę Zając oraz fotografkę Martę Wojtal i stylistkę influencerkę Magdę Jagnicką – mówi Justyna Kulpa, brand management expert, Allegro.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza rozpoczęciem działań obejmujących YouTube i displaye Allegro podjęło współpracę z influencerami, poszerzając zasięg kampanii wśród grupy docelowej. Filmy wyreżyserował Krzysztof Grajper, za produkcję odpowiadało studio MOON Films, za postprodukcję Televisor, a Juice za montaż dźwięku. Zakupem mediów display zajął się Starcom.