Krakowska agencja More Bananas zapewniła wsparcie merytoryczne i komunikacyjne kampanii #KaucjaWraca Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste. To ogólnopolska organizacja, która dąży do ograniczenia produkcji odpadów. W tym celu organizuje szkolenia i prezentacje poświęcone tematyce gospodarki wytwarzającej minimalne ilości odpadów.
Agencja wykonała audyt komunikacji Stowarzyszenia na Facebooku, Instagramie, LinkedInie i Twitterze, analizę materiałów komunikacyjnych, zapewniła wsparcie kreatywne, a także pomogła w doborze i dotarciu do influencerów. Przekazano zalecenia poaudytowe, dotyczące powyższych kanałów social media oraz wytyczne do kampanii reklamowej na Facebooku dla kampanii „Kaucja wraca” (#KaucjaWraca).
Jej celem jest edukowanie społeczeństwa i nakłonienie go do poparcia idei systemu kaucyjnego oraz reformy Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta (czyli przeniesienia odpowiedzialności z obywateli na producentów i konsumentów). Wsparcie dla kampanii można wyrazić poprzez podpisanie petycji na stronie www.petycjeonline.com/system_kaucyjny_w_polsce
Zobacz również
Komunikacja ma na celu naświetlenie problemu opakowań po napojach i przekazanie obywatelom informacji na temat sposobów jego rozwiązania. Wyzwanie jest poważne, ponieważ dyrektywy unijne nakładają na Polskę wymogi dotyczące recyklingu, które trudno osiągnąć bez systemu kaucyjnego.
– Nasze działania objęły consulting w zakresie social media oraz audyt aktualnych działań, po którym przekazaliśmy rekomendacje działań na platformach społecznościowych, koncepcję kampanii Facebook Ads, koncept kreatywny oraz propozycję pomocy w wyszukaniu i dotarciu do influencerów – wylicza Ania Ledwoń-Blacha, creative owner More Bananas.
Celem kampanii było dotarcie do osób zainteresowanych ekologią na Facebooku. To grupa około 1,5 mln – 2 mln aktywnych osób miesięcznie. Głównie kobiety w wieku 24 – 44, wykształcone, w związku małżeńskim. Wykorzystano między innymi:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- reklamy tekstowe, wyświetlane w wyszukiwarce Google przy wybranych słowach kluczowych
- posty zawierające dokładne dane dotyczące problemu i rozwiązań oraz promujące petycję Stowarzyszenia i udostępnianie treści w grupach rodziców, właścicieli czworonogów itp.,
- grupę na Facebooku, stanowiącą bibliotekę zdjęć przesyłanych przez fanów, a także jej promowanie na stronach FB oraz w miejskich grupach Zero Waste i #KaucjaWraca,
- współpracę z Ambasadorami akcji oraz organizacjami NGO,
- treść strony kaucyjny.pl, stanowiącą świetną bazę wiedzy o kampanii, dzięki przekierowaniom ruchu z social mediów i linkom do ciekawych informacji na stronie, zamieszczanym w social mediach.
W efekcie komunikacja PSZW w mediach społecznościowych ma obecnie bardziej uporządkowany charakter, posty są publikowane zgodnie z harmonogramami, a content graficzny (gł.infografiki) jest utrzymany na wysokim poziomie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– More Bananas przyglądało się naszym działaniom, słało podpowiedzi, audyty i przemyślenia. My zaś czytaliśmy, dyskutowaliśmy, próbowaliśmy nowych rozwiązań i zrywaliśmy ze starymi nawykami. Dziś nasze zasięgi to nie wynik błądzenia po omacku, ponawiania prób i popełniania błędów. Dziś wiemy, do kogo mówimy, co i po co. To z kolei przekłada się na spójność wizerunku, na rosnące zasięgi postów i reklam. Dzięki naszej wspólnej pracy, Polskie Stowarzyszenie Zero Waste umocniło swoją pozycję jako eksperta w dziedzinie kaucji, co przekłada się na częstszą obecność w mediach. To prowadzi nas do celu, czyli wzrostu rozpoznawalności kampanii społecznej #kaucjawraca – mówi Patrycja Kita, koordynatorka kampanii.
Obsługę PSZW nadzoruje osobiście Anna Ledwoń-Blacha, creative owner w More Bananas.