„Mów o tym głośno i świeć przykładem”. Avon zwraca uwagę na bezpieczeństwo kobiet

„Mów o tym głośno i świeć przykładem”. Avon zwraca uwagę na bezpieczeństwo kobiet
Dzień Kobiet to nie tylko okazja do celebrowania, ale także moment, by spojrzeć codzienne wyzwania kobiet. Najnowsze badanie Avon „Równe szanse dla kobiet 2024” jasno wskazuje, że aż 65 proc. z nich nie czuje się bezpiecznie, wychodząc wieczorem z domu. W ramach akcji „Mów o tym głośno i świeć przykładem” powstał specjalny zestaw kosmetyków.
O autorze
2 min czytania 2024-03-07

Z okazji Dnia Kobiet, marka Avon zorganizowała akcję „Mów o tym głośno i świeć przykładem”. W ramach inicjatywy, powstał limitowany zestaw kosmetyków, w którego skład wchodzi szminka i kosmetyczka. Całkowity zysk ze sprzedaży zestawu zostanie przekazany fundacji Feminoteka, która na co dzień wspiera kobiety doświadczające przemocy. Kupując zestaw, dofinansowane zostanie m.in. działanie pierwszej i jedynej w Polsce aplikacji przeciwprzemocowej Avon Alert, z której skorzystało już 55 tys. użytkowniczek. 

Brak poczucia bezpieczeństwa

Zgodnie z badaniem „Równe szanse dla kobiet 2024” przeprowadzonymi przez Avon, poczucie bezpieczeństwa, a raczej jego brak to wciąż aktualny czynnik, który silnie wpływa na komfort kobiet. W Polsce aż ¾ z nich odczuwa obawy podczas wieczornych spacerów czy ćwiczeń, a 65 proc. nie czuje się pewnie, wychodząc z domu po zmroku. To jednak nie koniec zaskakujących statystyk, ponieważ 32 proc. badanych przyznaje, że boi się korzystać w nocy z transportu publicznego, a 52 proc. odczuwa lęk, wsiadając do taksówek. 

Nowe dane ujawniają również, że ponad ¼ Polek (29 proc.) czuła się „niekomfortowo” w miejscu pracy ze względu na swoją płeć, a 8 proc. doświadczyło molestowania. Co więcej, niemal 30 proc. twierdzi, że osoba z pracy zwierzała im się z doświadczanej przemocy domowej, a ponad 25 proc. badanych zauważyło jej fizyczne oznaki u współpracowników. Optymistycznym aspektem badania był fakt, że niemal 40 proc. respondentek w tego typu sytuacji pospieszyło z pomocą.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Poczucie bezpieczeństwa jest jedną z najważniejszych potrzeb w życiu człowieka. Jeśli go nie mamy, żyjemy w napięciu, stresie, a to niesie za sobą wiele konsekwencji, łącznie ze zdrowotnymi, co ma wpływ na nasze życie prywatne, ale też zawodowe. Dyskryminacja czy poczucie zagrożenia w miejscu pracy, także powoduje poważne skutki, takie jak chociażby brak koncentracji, lęki, problemy psychosomatyczne, co z kolei może przekładać się na większą absencję. Dlatego tak ważne jest, by pracodawcy zapewniali warunki pracy wolne od dyskryminacji w tym molestowania i przemocy. Są do tego zobowiązani przez kodeks pracy, ale badania pokazują, że konieczne są dodatkowe działania, by faktycznie zapewnić poczucie bezpieczeństwa – mówi Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka. 

Równe i równiejsi

Badania wykazały również, że ponad połowa przebadanych Polek przyznaje, że w porównaniu do kolegów trudniej im uzyskać podwyżkę (51 proc.) lub sięgnąć po wysokie stanowisko w firmie (58 proc.). Co więcej, 44 proc. kobiet napotyka ograniczoną elastyczność w miejscu pracy, która utrudnia łączenie kariery z opieką nad dziećmi. Dla wielu z nas (33 proc.) dużym wyzwaniem okazuje się wystartowanie z własnym biznesem. Obawa przed porażką (48 proc.), brak pomysłu na to, od czego zacząć (40 proc.), a także stereotypy związane z płcią (21 proc.) hamują przedsiębiorczy potencjał kobiet.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– W Avon robimy co w naszej mocy, aby dodać kobietom blasku, pielęgnując ich ducha przedsiębiorczości poprzez możliwości rozwoju zawodowego, dedykowane szkolenia oraz treningi. Doskonale  wiemy, że odpowiednie wsparcie, zwłaszcza ze strony innych kobiet, to prawdziwa iskra rozpalająca nasz potencjał. Dlatego też tworzymy prężnie działającą sieć społecznościową, w której każda z nas może rozwijać skrzydła, zdobywać praktyczne umiejętności i sięgać po najwyższe stanowiska, czego sama jestem najlepszym przykładem. Razem kształtujemy przyszłość, w której kobiety są bezpieczne i osiągają sukcesy, jednocześnie przecząc wszelkim stereotypom – mówi Agnieszka Isa, General Manager w Avon Cosmetics Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe