Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeprowadził badanie na temat aktywności reklamowej na profilach najważniejszych polskich youtuberów w ciągu ostatniego kwartału. Z raportu z badania wynika, że średnio 24% filmów na profilach top youtuberów zawiera promocję marek – najpopularniejszą jej formą są konkursy – towarzyszą one 50% filmów promocyjnych. Największą oglądalnością treści reklamowych cieszą się kanały AbstrachujeTV, BEKSY i Naruciak.
Oglądalność treści reklamowych a liczba subskrybentów:
Zobacz również
W badanym okresie w filmach youtuberów łącznie pojawiło się 36 marek, a same wideo reklamowe wygenerowało 50.3 mln odsłon. Najwięcej treści promocyjnych opublikowanych zostało na kanałach: MULTI (90%), Mandzio (67%), BEKSY (60%), SA Wardega (50%) i 5 sposobów na… (45%).
% filmów, w których pojawia się marka:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jeśli chodzi o oznaczanie treści zawierających promocję marki, 53% youtuberów oznacza filmy tworzone w ramach współpracy z marką, 33% oznacza tylko niektóre, a aż 14% w ogóle nie oznacza treści reklamowych.
Czy youtuberzy oznaczają filmy jako zawierające promocję marki?
Markami, które najczęściej pojawiają się w filmach promocyjnych są: Sprite, Play, Warka, LG i Coca-Cola.
Ranking wg liczby filmów, w których pojawia się marka:
Najczęściej wyświetlane firmy reklamowe zawierały promocję marek: Play, Warka, Sprite, Deichmann i Coca-Cola.
Ranking wg liczby wyświetleń filmów, w których pojawia się marka:
Badanie obejmuje następujących twórców: AbstrachujeTV, BEKSY, MULTI, Remigiusz Maciaszek, izak LIVE, Stuu, skkf, Karolek, Naruciak, Mandzio, Blowek, ROJSON, reZigiusz, 5 Sposobów na…, SA Wardega;
Okres badania obejmuje ostatni kwartał aktywności danego twórcy, licząc od 31 lipca 2018.