Nowe pozycjonowanie MullenLowe rzuca wyzwanie sposobowi, w jaki agencje reklamowe komunikują się na świecie. Opiera się na badaniach, z których wynika, że innowacyjne marki rozwijają się dwa razy szybciej niż konkurencja, a brandy, które ciągle wprowadzają innowacje, rozwijają się nawet siedem razy szybciej*. Właśnie w tym duchu ewoluowała ośmiornica.
– Nie jest jedynie korporacyjną maskotką, ale wytycza kierunek w jakim marki powinny się dziś rozwijać – podkreśla Kristen Cavallo, CEO MullenLowe Global. – Ośmiornica jako gatunek przetrwała ponad 300 milionów lat właśnie dzięki swojej elastyczności i możliwości adaptacji. Jej zdolność do ulepszania własnego kodu genetycznego to ewenement wśród zwierząt. Nie boi się zmian i dla nas jest metaforą tego jak marki powinny działać dziś, w szybko zmieniającym się świecie – podkreśla.
Zobacz również
– Nowa identyfikacja jest czymś więcej niż tylko fajnym znakiem – mówi Kinga Grzelewska, managing partner and creative director MullenLowe Warsaw. – Pozwala naszej agencji wyróżnić się indywidualnością. Co więcej, daje wiele możliwości artystycznej ekspresji i kreatywności – dodaje.
– Stworzona przez MullenLowe US tożsamość marki j wyłamuje się zasadom logiki i symetrii. Ośmiornica jest nieskończona, płynnie zmienia się na różne sposoby. Każdy z ponad 4000 pracowników sieci na całym świecie, może zaprojektować własną ośmiornicę za pomocą aplikacji generatywnej. Umożliwia ona dostosowanie logo do podpisów e-mail, ikon społecznościowych i profilowych, a nawet zaprojektowanie jej na bluzach, torbach czy jako tło smartwatcha. – Chcemy, by system projektowania odzwierciedlał to, kim jesteśmy i pozwalał każdej osobie, która jest częścią MullenLowe, na odciśnięcie własnego piętna – wyjaśnia João Paza, pod którego okiem powstała bardziej nowoczesna, abstrakcyjna i elastyczną tożsamość MullenLowe.
Ponadto płynna ośmiornica w logo kontrastuje z surową i poukładaną szeryfową typografią. Zamierzony zabieg łączy emocje z rozsądkiem. Podczas gdy ośmiornica wita nowe, znak słowny odzwierciedla przeszłość i wieloletnie dziedzictwo agencji. Dopełnieniem identyfikacji wizualnej, jest autorska typografia. Tutaj macki ośmiornicy zmieniają się w litery od A do Z i cyfry od 0 do 9.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zobacz wszystkie oblicza nowej ośmiornicy na stronie us.mullenlowe.com/work/global-visual-identity.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
*Source: Kantar BrandZ