Spot telewizyjny z udziałem aktorów będzie emitowany w stacjach regionalnych i ogólnopolskich.
W Polsce mieszka ponad 100 tysięcy osób z niepełnosprawnością intelektualną, które nie mają możliwości samodzielnego życia, a z czasem tracą opiekę swoich rodziców. Fundacja L’Arche tworzy dla nich małe domy, zapewnia wsparcie jak w rodzinie i umożliwia pozostanie w swoim środowisku. Fundacja należy do międzynarodowej federacji, która działa na całym świecie. Obecnie istnieje 147 wspólnot L’Arche w 35 krajach. W Polsce Fundacja prowadzi domy stałego zamieszkania w Śledziejowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie. To co wyróżnia wspólnoty, to podmiotowe podejście do każdego człowieka i wysoki poziom świadczonych usług opiekuńczych. Charakterystyczną cechą jest założenie, że między osobami z niepełnosprawnością a asystentami – opiekunami powstają więzi braterskiej przyjaźni, które są źródłem poczucia, że każdy jest ważny, potrzebny i kochany i w myśl tej idei osoby z niepełnosprawnością i towarzyszący im asystenci mieszkają razem, wspólnie prowadzą dom.
Zobacz również
– L’Arche to wspólne zakupy, wspólne nakrywanie do stołu, wspólne spontaniczne wybuchy śmiechu. Ale to nie tylko dobre chwile. To również wspólne kłótnie, wspólne obrażanie się na siebie, wspólne „nie lubię cię”. Domy L’Arche to życie w pełnym wymiarze. To takie miejsce, gdzie z pozoru wszystko jest inne, a jednak z czasem staje się bliskie i nawet nie zdążymy się obejrzeć, a już w naszym sercu zachodzi przemiana. Jeśli w tym zabieganym świecie szukamy miejsca, gdzie na chwilę można się zatrzymać, to bez wątpienia takim przystankiem jest L’Arche – mówi Urszula Talar ze wspólnoty L’Arche w Poznaniu.
Kampania „Wystarczy Chwila” ma na celu zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej potrzeb osób z niepełnosprawnością intelektualną. Jednocześnie ma pokazać, że naprawdę niewiele trzeba, by włączyć się w pomoc drugiemu człowiekowi. Czasami wystarczy tytułowa chwila. Organizatorzy chcą także zachęcić odbiorców do pomocy finansowej na rzecz Fundacji. Potrzebne są pieniądze na bieżące utrzymywanie istniejących domów oraz na organizację nowego w Warszawie. Więcej informacji na temat potrzeb finansowych L’Arche znajduje się na stronie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing