>>> Ten artykuł ukazał się w Playbooku #3 o DOOH i OOH.

Jaką rolę w strategii komunikacji Medicine pełnią murale – czy traktują je Państwo bardziej jako reklamę, projekt artystyczny czy element budowania wizerunku marki?
Karolina Tomczyk: Medicine czerpie ze świata sztuki zarówno w kolekcjach, jak i komunikacji. Skoro na co dzień ubieramy ludzi, uważamy, że możemy także „ubierać” miasta. Murale tworzone przez markę nie mają charakteru komercyjnego – traktujemy je jako projekty artystyczne i element działań CSR. Wspieramy też inicjatywy artystów, obejmując patronaty nad projektami, w których rezygnujemy z brandingu. Przykładem jest praca Mikołaja Rejsa pt. „Carmen” na rondzie Mogilskim w Krakowie.

Skąd wziął się pomysł, aby sztuka i przestrzeń miejska stały się jednym z filarów działań marketingowych marki?
To efekt wieloletniej pracy zespołów kreatywnych Medicine. Murale były naszą odpowiedzią na reklamę wielkoformatową i sposobem na wspieranie artystów. Skoro ubrania mogą być nośnikiem sztuki, to samo może dotyczyć komunikacji marki.

Jakie kryteria decydują o wyborze lokalizacji murali. Czy dominują miejsca o dużym natężeniu ruchu, prestiżowe lokalizacje, czy raczej przestrzenie o charakterze artystycznym?
O wyborze decydują dostępność, powierzchnia i lokalizacja ściany. Murale powstają głównie w miastach, w których mamy salony sprzedaży. Staramy się dopasować projekt do miejsca, a miejsce do projektu, dbając, by kolorystyka harmonijnie wpisywała się w otoczenie.
Przykładem jest mural poświęcony Wisławie Szymborskiej przy parku jej imienia czy mural Czesława Miłosza w Starym Podgórzu. Wiersz Miłosza został dobrany tak, by korespondował z historią dzielnicy, a lokalizacja przy ruchliwej ul. Kalwaryjskiej dodatkowo wzmacnia jego przekaz.

W jaki sposób integrują Państwo murale z innymi kanałami komunikacji – social media, e-commerce, PR?
Sposób komunikacji zależy od konkretnego projektu i jego przesłania. Może to być klasyczne działanie media relations, relacja wideo w mediach społecznościowych czy inne niestandardowe formy. Staramy się wychodzić poza schematy typowe dla marek modowych i za każdym razem projektujemy komunikację dopasowaną do projektu.
Playbook #3 o DOOH i OOH pobierzesz TUTAJ.
Materiał reklamowy, powstał we współpracy z Medicine.