Smog w Warszawie to problem całoroczny, a przekroczenia norm zdarzają się nie tylko zimą. To dlatego, że, jak wynika z danych WIOŚ, za ponad połowę emisji pyłów PM10 w mieście odpowiadają samochody. Warszawa powinna walczyć zarówno o przesiadanie się z samochodów do komunikacji publicznej i na rowery, jak i o to, by zniwelować skutki masowego ruchu samochodów po mieście. Bez takich działań nie można mówić o skutecznej walce z zanieczyszczeniem powietrza.
Powietrze w wielu polskich miastach jest dziś mocno zanieczyszczone, wielokrotnie przekraczając dopuszczalne normy. Wolelibyśmy, żeby władze uporały się z problemem smogu i żebyśmy nie musieli ratować się maskami i oczyszczaczami powietrza w trosce o własne zdrowie. Zgodnie z obliczeniami kalkulatora Krakowskiego Alarmu Smogowego mieszkańcy miast, także ci niepalący, „wypalają” nawet kilka paczek tygodniowo. Warszawiak oddychając przeciętnie dwie godziny dziennie miejskim powietrzem wypala rocznie równowartość ponad 1200 papierosów.
Zobacz również
Technologiczna firma MyFace postanowiła włączyć się do walki z tym problemem i rozpoczyna akcję CSR-ową, której celem jest zwiększenie świadomości odnośnie smogu i zanieczyszczeń powietrza, a także sposobów ich zmniejszania. Do akcji będą zaangażowani znani influencerzy, którzy pomogą dotrzeć z tak ważnym tematem do większego grona odbiorców.
Na potrzeby akcji stworzono kreatywny filtr AR, który pokazuje realną sytuację w Warszawie, gdzie prawie nikt nie może normalnie oddychać bez maseczki lub respiratora. Każdy z nas może wybrać, czy chce oddychać tak jak teraz, czy sprawić, żeby Warszawa była zielona.
Akcja nastawiona jest na podnoszenie świadomości o tym, jak często jesteśmy narażeni na działanie smogu, choć często nie jesteśmy nawet tego świadomi. Za pomocą filtru AR, każdy może przyłączyć się do działań i udostępnić go dalej w świat, zostając ambasadorem akcji #WarszawaBezSmogu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Filtr dostępny jest na Instagramie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zachęcamy do udziału i wsparciu akcji!