MYLED pozyskał nowego inwestora

MYLED - lider nośników LED na rynku DOOH (Digital Out-of-Home) pozyskał milion złotych finansowania od funduszu Inovo.
O autorze
2 min czytania 2015-04-29

Pozyskane środki pozwolą spółce rozbudować platformę integrującą nośniki indoorowe, rozwinąć nowe funkcjonalności oraz interaktywne narzędzie dla media plannerów, zwiększyć zespół sprzedaży, a w dalszej perspektywie realizować plany ekspansji zagranicznej.

To druga runda inwestycji. Wcześniej w spółkę zainwestował fundusz KnowledgeHub, który wspiera projekty związane z rynkiem reklamowo-mediowym, skupiając na zasadzie synergii spółki i ekspertów Digital Marketingu. Tą inwestycją Inovo uzyskał pakiet mniejszościowy w firmie. Spółka MYLED stworzyła i rozwinęła platformę, która pozwala konsolidować rynek elektronicznych nośników reklamowych zarówno na rynku Indoor, jak i Outdoor. Ekrany LED zintegrowane są z platformą internetową do realizowania i zarządzania kampaniami reklamowymi w czasie rzeczywistym, która jest dostosowana do potrzeb domów mediowych i agencji reklamowych. Takich standardów dotychczas nie byli w stanie spełnić pojedynczy właściciele nośników LED, przez co nie mogli liczyć na udział w ogólnokrajowych kampaniach. MYLED konsoliduje właścicieli ekranów, umożliwiając im udział w większej grupie zakupowej. 

Internetowa platforma MYLED pozwala użytkownikom na samodzielne planowanie, realizację i  modyfikację kampanii w czasie rzeczywistym. Mogą oni online wgrać własny spot, ustalić czas jego emisji, dobrać standard i lokalizację nośników oraz automatycznie wygenerować raport podsumowujący kampanię. Przed pojawieniem się MYLED nośniki LED były wykorzystywane głównie przez lokalnych reklamodawców. Problem rozproszenia nośników utrudniał bowiem wykorzystanie ich w ogólnopolskich projektach reklamowych. Teraz wystarczy połączenie z internetem i dostęp do platformy, żeby przeprowadzić kampanię reklamową na nośnikach w całym kraju.

– Rynek DOOH prężnie się rozwija – rośnie średnio 40 procent rocznie, a MYLED jest zdecydowanym liderem w tym obszarze na polskim rynku, dlatego zdecydowaliśmy się na tę inwestycję. Spółka obsługuje 442 ekrany LED z około 500 ekranów w Polsce – tłumaczy Tomasz Swieboda, prezes funduszu Inovo. – Naszym wspólnym celem jest zbudowanie silnego gracza, który będzie łakomym kąskiem dla firm konsolidujących rynek branży reklamowej – dodaje Swieboda.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Środki pozyskane od Inovo pozwolą nam przede wszystkim zwiększyć sprzedaż, tak aby w pełni wykorzystać potencjał nośników, rozszerzyć działalność na rynek ekranów Indoor, a dzięki temu zwiększyć skalę oferowanych kampanii, a także rozszerzyć funkcjonalność platformy. Chcemy, aby spółka w 2016 – 2017 weszła na rynki zagraniczne i tam rozwijała się równie dynamicznie – wyjaśnia Grzegorz Śliwa, CEO MYLED.

– W ciągu ostatniego roku spółka bardzo się rozwinęła. W 2014 roku MYLED odnotował kilkukrotny wzrost przychodów w stosunku do roku poprzedniego. Czas na drugą rundę finansowania. Jesteśmy przekonani, że wspólnie z funduszem Inovo uda się umocnić pozycję lidera na rynku i zrealizować kolejne ambitne plany – mówi Marcin Woźniak, prezes Funduszu KnowledgeHub, który wsparł MYLED w 2014 roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się