Na co czeka się w hospicjum? Fundacja Hospicjum Onkologiczne daje odpowiedź nowym spotem do „akcji 18,60”

Od 2013 r. Fundacja Hospicjum Onkologiczne w Warszawie prowadzi akcję „18,60”. Zachęca w niej do regularnego wspierania pacjentów, bo w hospicjum trwa... życie. Brzmi przewrotnie? Pan Edward, podopieczny hospicjum i główny bohater spotu, wyjaśnia to w 6 słowach.
O autorze
1 min czytania 2018-07-23

Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?

Ludzie w hospicjum zadają sobie pytania, często te najważniejsze. Na co czekają? Dla wielu odpowiedź wydaje się oczywista, ale czy aby na pewno wszystko jest takie proste? Smutek, rozpacz, samotność – bardzo często właśnie z tym kojarzone są hospicja. Ale wystarczy zmienić perspektywę, by zobaczyć drugą stronę medalu. Zamiast mówić: “Do hospicjum przychodzi się umrzeć” można powiedzieć: “Przychodzi się tam dokończyć życie”. Bo ono tam jest. Ma szczególny charakter, ale trwa. “Nigdy nie wiemy, ile czasu spędzi u nas pacjent/pacjentka. Czasami jest to kilka dni, czasami miesięcy, a zdarzają się przypadki, że nasi podopieczni wychodzą z hospicjum o własnych siłach. Chcemy, żeby nadal czuli się częścią tego świata, czuli się potrzebni, rozumiani i akceptowani. Oni też tego chcą. Tego potrzebują. Nie chodzi o zakładanie różowych okularów, tylko o urealnienie obrazu” – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.

Właśnie o tym opowiada najnowszy spot do akcji “18,60”. Pan Edward, pacjent FHO, mówi o tym, na co czeka i bynajmniej nie jest to “nieuniknione”. W 6 słowach daje odpór stereotypom o hospicjach i zachęca do spojrzenia pod powierzchnię pozornych oczywistości. Pan Edward odszedł przed premierą spotu, jednak jego przesłanie pozostaje w mocy.

Akcja 18,60

Miesięcznie w Fundacji brakuje ok. 190 tys. zł (dane na 31 maja 2018 r.). W 2013 r. Fundacja wyznaczyła sobie cel: brakującą kwotę uzyskiwać ze stałych miesięcznych wpłat. Ówczesna luka finansowa podzielona przez liczbę darczyńców dała właśnie kwotę 18,60 zł. Nie wszyscy jednak wspierają Fundację cyklicznie, a to właśnie dzięki regularnej pomocy, hospicjum może spokojnie funkcjonować. Może między innymi rozwijać program Hospicjum Plus, w którym opieka wykracza poza standardy czysto medyczne. Szczegółowe informacje o akcji “18,60” oraz wcześniejsze spoty dostępne są tutaj.

Twórcy spotu

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W rolach głównych: Pan Edward, pacjent hospicjum, Martyna Baranowska, fizjoterapeutka FHO
Reżyseria, zdjęcia i montaż: Jakub Stolecki, („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”, „Legendy Polskie”)
Narrator: Przemysław Bluszcz (“Leśniczówka”, “Konwój”, “Belfer”, “Pakt”, “Drogówka”, “Czas honoru”), ambasador FHO
Sprzęt do nagrań: Cukry
Wszystkie osoby i firma zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie.

Fundacja Hospicjum Onkologiczne

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Od 1990 r. niesiemy bezpłatną pomoc pacjentom zmagającym się z trudami choroby onkologicznej. W skali roku 150-osobowy zespół otacza opieką 3 300 pacjentów (w ramach hospicjum stacjonarnego i domowego). Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu i wsparciu naszych wolontariuszy i darczyńców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się