„Nadal będziemy koncentrować się na odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby klientów”. Shell podsumowuje 2023 rok

„Nadal będziemy koncentrować się na odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby klientów”. Shell podsumowuje 2023 rok
Jaki był dla marki Shell 2023 rok? Z jakimi wyzwaniami marka musiała się zmierzyć i jakie ma plany na właśnie rozpoczęty rok 2024? Na pytania odpowiada Justyna Goraj - dyrektorka marketingu Shell Mobility.
O autorze
1 min czytania 2024-01-04

Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?

We wrześniu 2023 roku oficjalnie zakomunikowaliśmy naszą ulepszoną formułę paliw premium Shell V-Power. To niezwykle starannie opracowane produkty będące wynikiem pięcioletniej pracy 150-osobowego zespołu naukowców z sześciu centrów badawczo-rozwojowych Shell. Paliwa premium Shell V-Power czyszczą aż do 100% kluczowych części silnika i przywracają aż do 100% jego osiągów. Kampanię otworzyliśmy mocnym punktem startowym – zorganizowanym na błoniach PGE Narodowego wydarzeniem Shell V-Power Day. Mieliśmy przyjemność gościć na nim kilkanaście tysięcy fanów motoryzacji.

Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?

Zarówno dla Shell, jak i dla całej branży paliwowej, był to dość trudny i wymagający rok. Wynikało to głównie z zawirowań gospodarczych. Na wybory naszych klientów i na nasze działania znaczny wpływ miała m.in. inflacja. Musieliśmy być nieustannie czujni i gotowi do reagowania na trudne do przewidzenia zmiany, jednak udało nam się z powodzeniem stawić im czoła.

Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?

Jednym z takich trendów jest z pewnością lojalizacja klienta. Coraz więcej klientów liczy na spersonalizowane nagrody oraz doświadczenia zakupowe w zamian za lojalność. Shell od dawna oferuje specjalne zniżki i limitowane oferty, np. w ramach programu Shell ClubSmart. Na początku grudnia ruszyła loteria dla naszych klubowiczów, którzy mogą wygrać do 300 zł w punktach lojalnościowych i wymienić je m.in. na paliwo. Zwycięzcy są nagradzani co godzinę, przez 7 dni w tygodniu, i potrwa to aż do 3 marca 2024 roku. 

Najlepsza kampania, jaką widziałaś w tym roku?

Za niezwykle udaną uważam naszą własną i zakrojoną na szeroką skalę kampanię marketingową 360 stopni, promującą najlepsze w historii firmy paliwo premium Shell V-Power. Oparliśmy ją o kilkutygodniową reklamę w największych stacjach telewizyjnych i radiowych, komunikację na stacjach Shell, w kanałach digital oraz na przystankach autobusowych. Frekwencja na otwierającym ją wydarzeniu Shell V-Power Day była naprawdę imponująca.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

Na pewno nie zwalniamy tempa. Nadal będziemy koncentrować się na odpowiadaniu na rzeczywiste potrzeby klientów. Dołożymy wszelkich starań, aby kierowcy regularnie wybierali markę Shell i będziemy zachęcać do odwiedzania naszych stacji również tych, którzy dotąd nie zdecydowali się na korzystanie z naszych produktów i usług.

Słuchaj podcastu NowyMarketing