Nadal jesteście sceptycznie nastawieni do TikToka? Trend #BeerPoster udowadnia, że to świetne narzędzie do sprzedaży

Nadal jesteście sceptycznie nastawieni do TikToka? Trend #BeerPoster udowadnia, że to świetne narzędzie do sprzedaży
Filmiki, w których dziewczyny stylizują się na bohaterki plakatów reklamowych, stały się prawdziwym viralem na TikToku. To tylko potwierdza, że platforma jest idealnym miejscem dla marek, a promocja czasem robi się tam sama.
O autorze
2 min czytania 2021-07-01

Plakaty z lat 90., które przedstawiają modelki z butelką piwa i podpisem „Find Your Beach” lub „Get Some Summer” były kiedyś podstawą kampanii takich marek jak Budweiser, Miller Lite i Heineken. Takie plakaty mogliśmy spotkać w barach, restauracjach, a nawet na ulicach – ich zadaniem było przyciągnięcie męskich spojrzeń, bo w końcu sam produkt był skierowany głównie do mężczyzn.  

Czasy się jednak zmieniły, a koncerny zdecydowanie odeszły marketingu, w którym to ciało kobiety zachęcało do kupienia produktu. Użytkownicy TikToka jednak nie zapomnieli o starych kreacjach reklamowych i przywrócili je znowu do życia. TikTokerki stworzyły nowy trend #BeerPoster, który zakłada, że trzeba sobie zrobić zdjęcie z piwem oraz z logo koncernu. Następnie należy wydrukować je i podarować taki plakat swojemu partnerowi w ramach prezentu.

Ważna jest warstwa graficzna i estetyka – fotografia najlepiej jakby była wykonana na plaży, a bohaterka (lub też bohater, bo mężczyźni też tworzą nagrania) powinna być w stroju plażowym. Chodzi o to, żeby jak najlepiej oddać klimat plakatów sprzed dwóch dekad. Filmiki z hashtagiem #BeerPoster, które przedstawiają proces robienia plakatu lub sam efekt, mają już łącznie 420 milionów wyświetleń.

@desireelanza

I did the beer poster trend and I’m actually obsessed #beerposter #fyp

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

♬ original sound – Desiree Lanza

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

@cweavvv

Beer poster for my man

Oczywiście powstało również wiele prześmiewczych i zabawnych interpretacji nowego trendu.

@megbosh528

Forgot hot girl summer, its thick chick summer #BeerPoster #thickchicksunmer

♬ Pour Some Sugar On Me – Def Leppard

 

@lesliebouchard

It was supposed to be a joke but he’s hanging it up anyways

Co ciekawe trend, który od początku był związany z branżą piwną, przełożył się także na inne produkty. Użytkownicy zaczęli robić plakaty również z innymi alkoholami (np. Fireball i Pink Whitney), a także napojami m.in. Starbucks i Monster Energy.

@michelezahner

Reply to @redhotredlegs1 #greenscreen #beerposter

♬ You Shook Me All Night Long – AC/DC

 

@countoncody

Beer poster? I think I got something a little better… follow for more! @starbucks #beerposter #starbucks

♬ You Shook Me All Night Long – AC/DC

 

Amerykański koncern piwowarski Anheuser-Busch wydał oświadczenie, że taka forma promocji „schlebia” ich marce. Marketerzy również cieszą się, ż ich produkt stał się częścią trendu.

– Chociaż jako marka alkoholowa nie możemy się sami reklamować na TikToku to jednak wspaniale widzieć, że możemy się w ten sposób pokazywać na tej platformie – w sposób odpowiedni i oczekiwany przez użytkowników – powiedział Adweek Daniel Blake, wiceprezes grupy Budweiser.

Warto przypomnieć, że koncerny nie mogą promować swoich produktów na TikToku, ponieważ marketing związany z alkoholem jest zabroniony w regulaminie aplikacji. Jednak według dyrektorki ds. komunikacji w TikTok, Laury Perez, wszelkie treści, które nie promują bezpośrednio konsumpcji lub sprzedaży alkoholu, są dozwolone. To oznacza, że użytkownicy mogą do woli robić sobie zdjęcia z napojami alkoholowymi.