Nadal jesteście sceptycznie nastawieni do TikToka? Trend #BeerPoster udowadnia, że to świetne narzędzie do sprzedaży
Filmiki, w których dziewczyny stylizują się na bohaterki plakatów reklamowych, stały się prawdziwym viralem na TikToku. To tylko potwierdza, że platforma jest idealnym miejscem dla marek, a promocja czasem robi się tam sama.
Plakaty z lat 90., które przedstawiają modelki z butelką piwa i podpisem „Find Your Beach” lub „Get Some Summer” były kiedyś podstawą kampanii takich marek jak Budweiser, Miller Lite i Heineken. Takie plakaty mogliśmy spotkać w barach, restauracjach, a nawet na ulicach – ich zadaniem było przyciągnięcie męskich spojrzeń, bo w końcu sam produkt był skierowany głównie do mężczyzn.
Czasy się jednak zmieniły, a koncerny zdecydowanie odeszły marketingu, w którym to ciało kobiety zachęcało do kupienia produktu. Użytkownicy TikToka jednak nie zapomnieli o starych kreacjach reklamowych i przywrócili je znowu do życia. TikTokerki stworzyły nowy trend #BeerPoster, który zakłada, że trzeba sobie zrobić zdjęcie z piwem oraz z logo koncernu. Następnie należy wydrukować je i podarować taki plakat swojemu partnerowi w ramach prezentu.
Ważna jest warstwa graficzna i estetyka – fotografia najlepiej jakby była wykonana na plaży, a bohaterka (lub też bohater, bo mężczyźni też tworzą nagrania) powinna być w stroju plażowym. Chodzi o to, żeby jak najlepiej oddać klimat plakatów sprzed dwóch dekad. Filmiki z hashtagiem #BeerPoster, które przedstawiają proces robienia plakatu lub sam efekt, mają już łącznie 420 milionów wyświetleń.
It was supposed to be a joke but he’s hanging it up anyways
Co ciekawe trend, który od początku był związany z branżą piwną, przełożył się także na inne produkty. Użytkownicy zaczęli robić plakaty również z innymi alkoholami (np. Fireball i Pink Whitney), a także napojami m.in. Starbucks i Monster Energy.
Amerykański koncern piwowarski Anheuser-Busch wydał oświadczenie, że taka forma promocji „schlebia” ich marce. Marketerzy również cieszą się, ż ich produkt stał się częścią trendu.
– Chociaż jako marka alkoholowa nie możemy się sami reklamować na TikToku to jednak wspaniale widzieć, że możemy się w ten sposób pokazywać na tej platformie – w sposób odpowiedni i oczekiwany przez użytkowników – powiedział Adweek Daniel Blake, wiceprezes grupy Budweiser.
Warto przypomnieć, że koncerny nie mogą promować swoich produktów na TikToku, ponieważ marketing związany z alkoholem jest zabroniony w regulaminie aplikacji. Jednak według dyrektorki ds. komunikacji w TikTok, Laury Perez, wszelkie treści, które nie promują bezpośrednio konsumpcji lub sprzedaży alkoholu, są dozwolone. To oznacza, że użytkownicy mogą do woli robić sobie zdjęcia z napojami alkoholowymi.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.