Branża reklamowa znajduje się obecnie w jednym z najciekawszych okresów w historii. Z jednej strony rozwój nowoczesnych technologii pozwala nam zdobywać widzę o konsumentach, dzięki której możemy prowadzić z nimi dialog na poziomie i w obszarach do tej pory nieosiągalnych. Z drugiej – branża jest postrzegana jako skostniała i opierającą się nowym trendom technologicznym. Ta niespójność wizerunkowa to olbrzymie wyzwanie dla współczesnych agencji reklamowych. Te które go nie podejmą, najprawdopodobniej znikną z rynku – skomentował wyniki badania Wojciech Borowski CEO McCANN Worldgroup.
Branża reklamowa w ostatnim czasie przeszła wiele zmian. Ostatnie badanie opublikowane właśnie przez McCann Truth Central pokazuje, co ludzie myślą o reklamie, jako branży.
Zobacz również
10 prawd o współczesnej branży reklamowej
1. Reklama jest postrzegana jako integralna i akceptowana część kultury
84% osób uważa wręcz, że to część ich codziennego życia i źródło rozrywki, które pozwala im zdobyć użyteczne informacje.
2. To, jak świat postrzega branżę reklamową, nie pokrywa się z tym jak branża myśli, że jest postrzegana
- Kiedy poproszono respondentów o podanie określeń opisujących branżę reklamową, większość odpowiedzi była negatywna. Wśród nich pojawiały się: kłamcy, szarlatani, egocentrycy.
- 56% osób pracujących w reklamie przyznaje w sekrecie, że mogliby robić coś bardziej kreatywnego.
3. Reklama jako zawód jest postrzegana jako kreatywna ale jedynie w starym tego słowa znaczeniu
- Pracownicy reklamy są postrzegani jako wyglądający korporacyjnie indywidualiści w garniturach, podobnych do tych jakie nosiło się 40 lat temu.
- Większość osób zarządzających w agencjach reklamowych (70%) uważa, że branża najlepsze ma już za sobą. Mity dotyczące minionych złotych czasów reklamy są nie tylko podkreślane przez kulturę masową (np. w takich serialach, jak Mad Man), ale także przez samą branżę.
4. Praca w agencji reklamowej nie daje prestiżu, który dawała kiedyś
Obecnie jest wiele branż, w których można wykorzystać swoją kreatywność. Praca w reklamie jest uważana za mniej aspirującą w porównaniu np. do konsultingu czy fotografii.
5. Branża reklamowa jest postrzegana jako hermetyczna
43% osób pracujących w reklamie potwierdza, że ich rodzice nie mają pojęcia, czym tak naprawdę się zajmują.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Wojna o talenty toczy się poza branżą reklamową
57% osób pracujących w reklamie uważa, że branża ma problem z przyciągnięciem i utrzymaniem utalentowanych ludzi. W rezultacie ci najlepsi nie patrzą na możliwości, które oferuje im reklama i od razu aplikują do firm znajdujących się w Dolinie Krzemowej, czy na Wall Street.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Reklama powinna przestać koncentrować się na modelu B2B i zacząć na B2C
- 79% osób pracujących w reklamie uważa, za oczywiste, że do ich zadań należy „sprzedawanie” biznesu ich klientów, natomiast niewiele uważa za ważne sprzedawanie biznesu tego, co sami robią.
- Dodatkowo, branża funkcjonuje w modelu B2B rozmawiając jedynie z klientami i innymi agencjami. Istnieje duża potrzeba komunikacji do osób, które nie są związane z branżą.
8. Branża reklamowa powinna zacząć podkreślać swój istotny wpływ na ekonomię
- Reklama to w stanach Zjednoczonych 15% rynku pracy (źródło HS Global).
- 87% osób wierzy, że jeśli ludzie zrozumieją prawdziwą wartość, jaką reklama wnosi do rozwoju ekonomicznego danego kraju, sposób postrzegania branży stanie się lepszy.
9. Oczekiwania w stosunku do marek są wyższe niż kiedykolwiek wcześniej
- 73% badanych woli marki, które mają klarowny wizerunek i odgrywają jasną rolę.
- Jak pokazują najlepsze kampanie reklamowe – marki mogą poruszać umysły ludzi, a przez to wpływać na kulturę i ją kształtować.
10. Konsumenci wierzą, że reklama ma siłę, żeby zmieniać świat
- 72% respondentów uważa, że dzięki reklamie świat jest lepszy.
- Co więcej, 69% wierzy, że reklama może zmienić świat.
Metodologia badania: The Truth About Advertising to badanie jakościowe przeprowadzone na 1000 konsumentach i prawie 500 pracownikach agencji reklamowych w Stanach Zjednoczonych.