Nagrody przyznane za najbardziej innowacyjne projekty w obszarze komunikacji marketingowej. Znamy zwycięzców Innovation AD #Award 2016

W tegorocznym konkursie Innovation AD Award 2016, organizowanym przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, nagrody Grand Prix otrzymały projekty: ,,Idea Hub” zrealizowany przez Idea Bank i „Nie chcę być strażakiem!” agencji Walk dla Fundacji Integracja.
O autorze
5 min czytania 2016-05-24

Najwięcej nagród zdobyły agencje: Young & Rubicam Polska, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, DDB&Tribal i Grey Worldwide Warszawa. Nagrody specjalne ,,Game Changer’’ trafiły do CD Projekt – Firma Roku, Człowiek Roku/Ludzie Roku: Michał Brański, Krzysztof Sierota, Jacek Świderski – Grupa Wirtualna Polska

Podczas uroczystej gali Innovation AD #Award, która odbyła się 23 maja w Teatrze Polskim w Warszawie, przyznano dwa Grand Prix dla projektów o charakterze komercyjnym i społecznym. W tym roku po raz pierwszy przyznane zostały złote, srebrne i brązowe statuetki, kolejno: 8, 12 i 20. Tegoroczne statuetki zaprojektowało Studio Rygalik , które na co dzień realizuje kompleksowe projekty o różnorodnym charakterze – od projektowania, rozwoju i wdrożenia produktu po realizacje site-specific oraz produkcję limitowanych serii, a także eksperymentalne obiekty. Pozostałe 11 projektów uhonorowano nominacjami.

Pierwsze Grand Prix konkursu i złoto w kategorii Touchpoint otrzymał projekt ,,Idea Hub”, realizowany przez Idea Bank. Idea Hub to unikalne na skalę światową rozwiązanie problemu rewitalizacji placówek. Innowacyjna placówka bankowa przypominająca kawiarnię stworzona jest z myślą o polskich przedsiębiorcach. To przestrzeń coworkingowa, w której właściciele małych firm, mogą wygodnie pracować, poznać się nawzajem, inspirować, a także dzielić wiedzą i doświadczeniami. To także centrum networkingu i wydarzeń biznesowych. Jurorzy docenili ten projekt m.in.: za załamanie schematu w konserwatywnej kategorii, za nadanie oddziałowi banku nowego znaczenia, za pomysł na nową i niespodziewaną wartość dla klientów, która skutkuje wzrostem sprzedaży, wreszcie za umiejętne łączenie marketingu z produktem.

Drugie Grand Prix konkursu i złoto w kategorii Insight za kampanię społeczną ,,Nie chcę być strażakiem!” dla Fundacji Integracja trafiły do agencji Walk. To przewrotna forma kampanii przedstawiająca osoby z niepełnosprawnościami w zupełni inny sposób, bowiem jej bohaterami są osoby z niepełnosprawnością, występujące w zupełnie nietypowych dla siebie rolach…strażaków! Ale to tylko film, ponieważ osoby na wózkach, niewidome czy niesłyszące nie szukają pracy w tym zawodzie. Jak same podkreślają, są specjalistami w innych obszarach i to właśnie w nich chcą się realizować. Celem kampanii jest próba zmiany postrzegania osób z niepełnosprawnością przez społeczeństwo, a w tym – również potencjalnych pracodawców i ewentualnych współpracowników. Jury doceniło projekt m.in. za: za humor, uśmiech, dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych, o których zawsze mówi się z powagą i cierpieniem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przez ostatnie tygodnie 37 – osobowe Jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy Kapitałowej VOX oraz pod opieką 2 przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego, Wiceprezesa Zarządu K2 Internet oraz CEO K2 Media i Piotra Jaś, General Managera CEE BlaBlaCar, pracowało nad tym, by spośród 172 zgłoszeń wyłonić najbardziej innowacyjne projekty w komunikacji marketingowej i marketingu, w dziewięciu kategoriach konkursowych: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product, Open.

Pozostałe projekty nagrodzone złotem:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W kategoriach Insight i Interaction – ,, Freetee4it” Agencji Reklamowej S4 dla Luxoft Poland – niestandardowa akcja rekrutacyjna skierowaną do specjalistów IT. Na jej potrzeby założony został sklep internetowy z koszulkami dla geeków, w którym środkiem płatniczym było CV programisty. Odbiorcy mogli wybierać spośród wielu unikalnych wzorów t-shirtów zaprojektowanych przez artystów i designerów z całego świata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kategorii Usability – ,, Acti od Actimela” agencji Young & Rubicam Polska dla Danone. Acti to wearable, które pomogło Actimelowi wypełnić misję sprawienia, by zimą rodziny spędzały razem więcej czasu na świeżym powietrzu. To produkt od podstaw stworzony, zaprojektowany i wyprodukowany w tysiącach egzemplarzy wyłącznie na potrzeby marki. Projekt ten otrzymał również srebro w kategoriach Technology i Product oraz brąz w kategorii Insight.

Również w kategorii Usability – „Getin Zbliż Wakacje” agencji 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Getin Noble Bank – specjalnie stworzona puszka, która umożliwia wpłacanie datków zbliżeniową kartą płatniczą działającą w jednym z dwóch systemów: Paypass i Paywave. Dzięki niej harcerze z ZHP podczas akcji mogli zebrać jeszcze więcej funduszy na swoje wyjazdy wakacyjne. Projekt ten otrzymał również dwa brązy w kategoriach Technology i Product.

W kategorii Insight – „Nowy sposób sprzedaży wina w małych sklepach pod marką Faktoria Win” agencji Dragon Rouge dla Grupy Eurocash. Pomysł opiera się na wprowadzeniu do małych sklepów kompleksowego konceptu typu „store in store” pod nowo wykreowaną marką FAKTORIA WIN, atrakcyjnego dla konsumentów i „bezobsługowego” dla właścicieli sklepów. Rolą konceptu było „gładkie” wprowadzenie konsumenta do kategorii, który nie zna się na winie i który „nie chce studiować encyklopedii winiarstwa, tylko by napić się wina”. Koncept wyciągał wina zza lady, przez co znosił podstawowa barierę, z którą spotykali się konsumenci w małych sklepach. Specjalnie wykreowana komunikacja przy półce w założeniu zastępowała zaś sprzedawcę pozwalając konsumentowi intuicyjnie zorientować się w ofercie.

W kategorii Technology – „Pierwsza animacja w radio” agencji DDB&Tribal dla Estrady Poznańskiej. W projekcie wykorzystano technologię RDS (do wysyłania informacji o nazwie stacji radiowej i tytule piosenki) oraz proste cyfrowe wyświetlacze, które są standardem w radiowych systemach samochodowych . Stworzone zostały proste animacje w hołdzie klasykom kina, którym towarzyszył charakterystyczny element ścieżki dźwiękowej danego filmu.

Nagrody specjalne ,,GAME CHANGER’’ w kategoriach: Firma Roku, Człowiek Roku / Ludzie Roku

Podczas Gali zostały wręczone nagrody specjalne „GAME CHANGER” w kategoriach: Firma Roku i Człowiek Roku, za najbardziej innowacyjne i przełomowe działania i idee w branży komunikacji marketingowej, marketingu, mediów i biznesie, które kształtują naszą rzeczywistość.

Firmą Roku zostało CD PROJEKT, które doceniono za pokazanie po raz kolejny, że w Polsce mogą powstawać produkty na światowym poziomie. Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon to wielki sukces komercyjny – sprzedała się w milionach egzemplarzy w ciągu kilku tygodni. Została doceniona zarówno przez użytkowników, jak i mediach. Zdobyła też mnóstwo nagród i wyróżnień na arenie międzynarodowej.

Tytułem „Człowiek Roku” jury uhonorowało trio: Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski z Grupy Wirtualna Polska. To przede wszystkim odważni managerowie z ogromną energią, którzy stale uzupełniają kompetencje Grupy i zwiększają skalę działania. Dzięki ich ruchom, zmienił sięznacząco układ sił na rynku mediów. Udowodnili, że w dobie internetu nadal najważniejsze są: przemyślana strategia, pomysł i konsekwencja. Grupa WP dzięki ich zarządzaniu rozwinęła się, oprócz własnego portfolia witryn, o technologiczne narzędzia, poszerzając zakres swojej działalności m.in. o content video offline.

Nagrody Young Creatives Media

Najlepszy zespół mediaplannerski w konkursie Young Creatives Media to Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group, który będzie reprezentował Polskę na tegorocznym Festiwalu Cannes Lions. Wyróżnienia otrzymali: Irmina Góralczyk i Milena Tobjasz z Mindshare Polska oraz Piotr Szkałuba i Jacek Stefanowicz z VML Poland.

Najwięcej nagród w konkursie Innovation AD #Award 2016 zdobyły kolejno firmy: Young & Rubicam Polska, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, DDB&Tribal i Grey Worldwide Warszawa. Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, oficjalny przedstawiciel Festiwalu Cannes Lions w Polsce, przekazał akredytację festiwalową na część Festiwalu poświęconą innowacjom – Lions Innovation – dla firmy, które zdobyła najwięcej punktów w rankingu: Young & Rubicam Polska.

Ranking firm TOP10 (miejsce / nazwa firmy / punkty)

  1. Young & Rubicam Polska 25
  2. Saatchi & Saatchi Interactive Solutions 24
  3. DDB&Tribal 20
    Grey Worldwide Warszawa 20
  4. 180heartbeats + JUNG v. MATT 18
    Isobar Polska 18
    Idea Bank 18
  5. Agencja Reklamowa S4 16
  6. Scholz & Friends Warszawa 12
    Walk 12
  7. Dragon Rouge 8
    LUBIĘ TO – LINKED BY ISOBAR 8
    LVOV 8
  8. Posterscope Polska 7
  9. Havas Media 6
    Next Level Business Consulting 6
    Saatchi & Saatchi Switzerland 6
  10. MediaCom Warszawa 5

W rankingu za nominację przyznawano 2 punkty za nominację, 4 punkty za brąz, 6 punktów za srebro, 8 punktów za złoto i 12 punktów za Grand Prix, przy czym podmioty współzgłaszająca otrzymały 50% punktów, a firma, której praca otrzymała Grand Prix nie otrzymuje punktów za nagrodę.

Wszystkie prace nagrodzone, wyróżnione i nominowane w konkursie Innovation AD #Award 2016 można obejrzeć pod tymi linkami:

Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Sponsorzy: Polsat Media Biuro Reklamy, AMS, Grupa Wirtualna Polska, KinAds – Reklama w kinie, Nielsen
Współpraca: IRL, Mamastudio
Audytor: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni: Wirtualnemedia.pl, INN Poland, F5

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie.