27 listopada, podczas uroczystej gali w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie poznaliśmy tegorocznych laureatów konkursu Innovation 2024 – wydarzenia, które wyróżnia przełomowe projekty z obszaru biznesu, komunikacji i mediów. Jury, złożone z 40 wybitnych ekspertek i ekspertów, spośród wszystkich złotych laureatów wyłoniło najlepszą pracę we wszystkich trzech kategoriach oraz wyróżniło najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody specjalne trafiły do najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć roku:
Zobacz również
- Innovation of the Year: projekt „Gry sterowane głosem to nowa logopedia” autorstwa Pogaduszki, który łączy technologię z terapią mowy, wprowadzając nową jakość w obszarze logopedii.
- Charity of the Year: kampania „Żałoba Narodowa”, stworzona przez DDB Warszawa, OMD i K+GROUP dla Fundacji Zdrowia Psychicznego Słonie na Balkonie. Ten poruszający projekt zwrócił uwagę na kryzys zdrowia psychicznego dzieci.
Wśród przewodniczących jury znaleźli się m.in. Stefan Batory, CEO i współzałożyciel Booksy Polska, który przewodniczył obradom, a także Paweł Patkowski (Orange), Anna Nowak (Saatchi & Saatchi Poland) i Olga Korolec (Ringier Axel Springer Polska), którzy nadzorowali ocenę w kategoriach odpowiednio: innowacje w biznesie, komunikacji i mediach.
Liderzy w swoich kategoriach
Tytuł Agencji Mediowej Roku trafił do Mindshare, a Agencją Komunikacyjną Roku została Saatchi & Saatchi. Nagrodę Reklamodawcy Roku w kategorii Commercial Brand otrzymały Delikatesy Centrum (Eurocash) oraz Gazeta.pl, natomiast w kategorii Culture & NGO wyróżniono Fundację K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.
Nagrody Game Changer
W tegorocznej edycji wręczono także nagrody specjalne Game Changer, które podkreślają inicjatywy mające wyjątkowy wpływ na branżę:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Firma Roku: Speakleash – za przełomowe rozwiązania w zakresie lingwistyki i sztucznej inteligencji.
- Wydarzenie Roku: Rok Refleksji/Zderzenie z Rzeczywistością – nagroda za zjawiska i procesy, które znacząco wpłynęły na branżę, zmuszając do refleksji nad wyzwaniami cyfrowej rzeczywistości oraz kierunkiem rozwoju komunikacji.
Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie: www.innovation.sar.org.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konkurs Innovation przeznaczony jest dla projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach. Doceniane są zarówno duże, wdrożone projekty, jak i te, które już powstały, ale póki co nie zdążyły jeszcze zbudować skali i wyników lub znajdują się na etapie prototypu. Innovation nagradza przede wszystkim nieszablonowość rozwiązań w danych kontekstach, a nie rezultaty ich wdrożenia. Głównym kryterium jest zmiana i potencjał jej oddziaływania w przyszłości.
Zdjęcie główne: mat. pras.