fot. www.bhphotovideo.com
Następnie, materiał wideo został zredagowany, a w tle pojawiła się energetyczna muzyka.
Zobacz również
Codzienne, niczym niewyróżniające się zadania stały się epicką przygodą, która od razu przyciągnęła uwagę internautów. Rezultat to trwająca półtorej minuty reklama, która podbiła serca widzów i zdobyła ponad 3,2 mln wyświetleń w dwa i pół miesiąca od publikacji
GoPro, producent kamer wideo o wysokiej rozdzielczości, promuje swoje produkty jako najbardziej wszechstronne urządzenia do tworzenia oszałamiających materiałów wideo. Kamerami nagrywane są zazwyczaj heroiczne wyczyny sportowców ekstremalnych. Na szczęście dla GoPro, treści wideo pochodzące z kamery montowanej na czole stają się coraz popularniejsze wśród szerszej publiczności. W krótkim czasie, niezależnie od statusu czy rodzaju wykonywanej pracy, coraz więcej ludzi zapragnęło wykorzystać technologię GoPro do przemiany zwykłych doświadczeń życiowych w ekscytujące miniaturowe filmy. Warto również wspomnieć o coraz popularniejszych obecnie „selfie sticks”, za pomocą których użytkownicy mogą zaprezentować swoje wyczyny z zupełnie innej perspektywy.
Efekt publiki i budowania relacji przy pomocy GoPro
Dzień z życia nagrany we wspomnianym wcześniej biurze obrotu nieruchomościami udowadnia, że nawet codzienna rutyna jest warta nagrania i obejrzenia, jeśli tylko odpowiednio ją pokażemy. Po opublikowaniu wideo, które pokazuje niesamowicie szybkie ruchy rąk sortujących dokumenty, przybijających pieczątki, faksujących i wybierających numery telefonów, użytkownicy portali takich jak Reddit (i innych miejsc w sieci, gdzie ludzie często pragną zmarnować nieco czasu) byli mocno zaintrygowani.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Cała akcja filmu rozgrywa się przy rytmie energetycznej piosenki Overwerk nagranej przez Daybreak. Post na Reddit szybko zyskał ocenę 95% i ponad 2000 komentarzy, wiele z nich pochodzących od osób, które mogły odnieść się do treści, wykonując podobne, monotonne zajęcia w pracy. Użytkownicy zaczęli tworzyć listę swoich ulubionych momentów („Naprawdę miałem nadzieję, że nie trafi papierową kulą do tego kosza” i robić żarty na temat sytuacji, które codziennie spotykają ich w biurze. Co najważniejsze, jedno krótkie wideo wywołało wiele dyskusji i zamętu trwającego znacznie dłużej niż półtorej minuty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W marketingu z GoPro najważniejszą rolę odgrywa czynnik ludzki. Tylko dzięki niemu publikowane filmy mają szansę stać się hitami. Element ten pozwala również na stworzenie bardzo skutecznych treści marketingowych. Slogan firmy brzmi „To jest Twoje życie. Bądź bohaterem.” Na pewnym poziomie przemawia to do marzeń, myśli i aspiracji praktycznie każdego konsumenta, a w szczególności ludzi, którzy, na co dzień nie przeżywają wspaniałych przygód.
GoPro ceni sobie doświadczenia jedyne w swoim rodzaju. Na kanale firmy na YouTube pokazywane są autentyczne, emocjonujące filmy przedstawiające często codzienność – dokładnie tak, jak w przypadku wideo opublikowanego przez pracownika firmy deweloperskiej. W czasach, gdy jesteśmy niemalże zobowiązani do dzielenia się naszymi doświadczeniami oraz publikowania przepięknych treści wizualnych, nietypowe wideo, które łączy w sobie wszystkie te elementy automatycznie wywiera większy wpływ na widzów.
GoPro a przyciąganie nowego talentu do firmy
W celu wypromowania własnej marki i przyciągnięcia lepszych pracowników, firmy mogą wykorzystać oparte na emocjonujących wydarzeniach taktyki marketingu wideo. Materiał nagrany z perspektywy pierwszej osoby w stylu GoPro może przyczynić się do osiągnięcia tego celu – w szczególności jeśli poszukujemy młodych, zaawansowanych technologicznie pracowników. Transparentność i realizm akcji może pozwolić na zbudowanie relacji z potencjalnymi pracownikami. Kandydaci będą mieli wyższy poziom zaufania do firmy, która jest w stanie zaprezentować swoją działalność bez potrzeby odwiedzania siedziby przedsiębiorstwa. Innymi słowy, wideo może pomóc w zaprezentowaniu tego, czego tekst nie jest w stanie pokazać.
Marketing z GoPro
Firmy mogą wykorzystać treści wideo, aby lepiej zaspokoić potrzeby informacyjne konsumentów. Pozytywne opinie pochodzące od pracowników oraz klientów, prezentacja produktów czy ujawnienie kilku rynkowych sekretów może bardzo szybko doprowadzić do powstania bliższych relacji między sprzedającymi a kupującymi.
Za pomocą wideo marketingu pracownikom GoPro udało się już zbudować skojarzenie między ich produktami a ekscytującymi treściami. Konsumenci nie mają pojęcia, kto rozpoczął modę na „selfie”, lecz dokładnie wiedzą, że pełne akcji filmy tworzone z perspektywy pierwszej osoby są zasługą GoPro. AdWeek okrzyknął GoPro” jedną z najlepszych kombinacji gadżetu i marketingu w mediach społecznościowych wszechczasów”. Opinia taka pojawiła się nie tylko dzięki umiejętności dotarcia marki do konsumentów, ale także włączenia filmów nagrywanych przez fanów do własnej strategii marketingowej.
GoPro publikuje filmy przesłane przez zadowolonych klientów je we własnych kanałach social media. Wideo kończy się zazwyczaj wyświetleniem logo GoPro i zachęceniem do subskrypcji kanału. Prowadzi to do nawiązania natychmiastowej relacji i wywiera spore wrażenie. Kluczem do sukcesu jest więc możliwość nawiązywania relacji z konsumentami.
Treści typu GoPro możesz tworzyć samodzielnie lub (nawet lepiej) pobrać je od zadowolonych konsumentów. Jeśli przeprowadzasz event, pracujesz w ośrodku sportu lub rekreacji, sprzedajesz sprzęt sportowy, organizujesz wycieczki, prowadzisz szkolenia lub nawet pracujesz w biurze, jesteś w stanie pozyskać materiał, który znakomicie sprawdzi się w działaniach marketingowych.
Podsumowanie
Marketerzy powinni czerpać inspirację z działań prowadzonych przez GoPro i pomyśleć nad tym, jak zaangażować konsumentów bezpośrednio w promocję nowych produktów lub usług. Umieść kamerę na czołach klientów i zobacz, co się stanie!
Czy Twoja firma korzysta z GoPro lub innych technologii związanych z marketingiem wideo? Podziel się przemyśleniami i napisz komentarz.
Marta Madelska
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE