Najefektywniejsze reklamy nagrodzone w Kantar Creative Effectiveness Awards 2022

W ciągu całego roku 2021 Kantar przetestował tysiące reklam dla klientów z całego świata. Niektóre z nich zasługują na szczególne wyróżnienie i znalazły się one w gronie nagrodzonych tegoroczną Kantar Creative Effectiveness Awards 2022.
O autorze
1 min czytania 2022-07-04

Wyróżnione marki 

Na rynku polskim:

Na rynku globalnym:

  • Dulux  wideo
  • Chromebook (print / outdoor)
  • Chupa Chups wideo
  • Johnnie Walker wideo

Ekspertki i eksperci Kantar po przeanalizowaniu kreacji wyróżnili pięć elementów, które stoją za sukcesami reklam w 2021 roku.

1.    WZBUDZAJ EMOCJE

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odwołaj się do potrzeb emocjonalnych konsumenta, zaadresuj je. Miej odwagę wyjść poza schemat oczekiwany od Twojej kategorii.

2.    DAJ SIĘ POŚMIAĆ

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Humor wprost, przesadzony, w nietypowym kontekście. Miej odwagę wyjść poza schemat, a nawet swoją bańkę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3.    POKAŻ, NIE TŁUMACZ

Niech produkt czy oferta opowie się sama. Użyj rozwiązań wizualnych, które pomogą zrozumieć przekaz, a jednocześnie nieschamatycznością przyciągną uwagę.

4.    MIEJ ODWAGĘ DLA WAŻNYCH TEMATÓW

Tematy brand purpose wciąż są aktualne. Nie bój się o nich mówić, nie bój się być szczerym, łam tabu. Działaj na rzecz różnych grup. 

5.    WYRÓŻNIJ SIĘ SYNERGICZNIE

Korzystaj z przenikania się form różnych touchpointów. Czerp z kultury i możliwości social mediów.

W środowisku marketingowym panuje przekonanie, że są takie produkty, dla których bardzo łatwo jest zrobić świetną reklamę (i cecha ta najczęściej przypisywana jest markom FMCG), inne natomiast mają swoją unikalną specyfikę – czytaj: „w tej kategorii nic lepszego nie da się wymyślić”. Natomiast dla nas przygotowywanie tegorocznego rankingu Kantar Creative Effectiveness Awards było ogromną przyjemnością, zarówno na poziomie rynku polskiego, jak i globalnie, właśnie ze względu na to, że najlepsze kreacje przebadane przez Kantar pokazują to, co w tej branży jest najpiękniejsze: świetne idee kreatywne mają niesamowitą nośność i siłę oddziaływania niezależnie od kategorii produktu czy usługi, które reklamują. Kreacje nagrodzone w tym roku udowadniają, że znacznie ważniejsze jest by odbiorca poczuł o co chodzi marce niż to usłyszał, „złapał” przekaz niż go po prostu przeczytał – komentuje wyniki tegorocznego projektu Kantar Creative Effectiveness Award Katarzyna Lewińska, creative domain lead, Kantar Polska

Kantar zaprasza do zapoznania się z sesją, w której Katarzyna Lewińska, Agnieszka Antecka i Zuzanna Smoczyńska z Kantar Polska przedstawiają inspirujące reklamy z ostatniego roku i śledzą efektywne trendy w branży reklamowej. 

Zarejestruj się aby obejrzeć webinar