Najgorętszy czas dla e-commerce tuż-tuż! Jak zwiększyć szanse swojego sklepu?

Właśnie rozpoczyna się najaktywniejszy okres w roku dla e-commerce – zbliża się Boże Narodzenie poprzedzone przez kilka innych okazji do świętowania. Zakupy świąteczne w 2016 roku pochłonęły 74,486 mld zł, z czego te zrobione przez Internet kosztowały 4,7 mld zł, to więcej o...
O autorze
2 min czytania 2017-11-03

…niemal 23% więcej niż rok wcześniej. Z badań wynika, że konsumenci wydają więcej, ale też coraz rzadziej zostawiają zakupy na grudzień. Dla sklepów to więc ostatni moment na poprawę strategii sprzedażowych. Mogą w tym pomóc także technologie.

W 2016 roku polski konsument deklarował świąteczne wydatki na poziomie 1121 zł. Tendencja wzrostowa tych nakładów utrzymuje się od kilku lat. Aż 37% zakupów zrobiono online, co wpisuje się w bardziej ogólny kierunek rozwoju zwyczajów zakupowych Polaków. E-sklepy, które chcą wykorzystać ten potencjał, muszą pamiętać, że ponad połowa polskich konsumentów nie czekała w ubiegłym roku z zakupami świątecznymi na ostatnią chwilę – robiła je w pierwszej połowie grudnia lub nawet w listopadzie.

To więc ostatni moment na wprowadzanie jakichkolwiek ulepszeń do strategii marketingowych. Warto postawić także na rozwiązania technologiczne, w tym systemy do personalizacji marketingu i sprzedaży, które są łatwe do wdrożenia i szybko przynoszą efekty.

– Systemy personalizacji oferty odpowiadają na potrzeby dzisiejszych konsumentów, którzy nie tylko lubią być traktowani indywidualnie, ale też cenią sobie wygodę oraz swój własny czas. Dzięki automatyzacji i rekomendacjom otrzymują ofertę skrojoną na miarę ich potrzeb. W jaki sposób? Sklep, a raczej stojąca za nim technologia podpowiada klientom produkty z największą szansą na zakup na podstawie ich zainteresowań. Dzięki temu cały proces zakupowy przebiega szybciej – klient znajduje potrzebne mu produkty łatwiej i opuszcza witrynę zadowolony – tłumaczy Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

U podstaw działania tego typu systemów stoi sztuczna inteligencja, wykorzystująca zaawansowane algorytmy uczenia się. Silnik rekomendacji gromadzi, analizuje i przetwarza dane o zachowaniach klientów na stronie sklepu. Na podstawie preferencji kupujących powstają rekomendacje, dzięki którym sklepy mogą osiągnąć wzrost sprzedaży nawet na poziomie kilkunastu procent. W praktyce taki mechanizm wyświetla na stronie sklepu indywidualnie dobrane dla każdego klienta ramki z proponowanymi i wybranymi specjalnie dla niego produktami, które mają za zadanie pomóc kupującemu szybciej znaleźć właściwy prezent lub skompletować większy zestaw podarunkowy.

Badania pokazują, że dzięki silnikowi QuarticON.com sprzedaż wzrasta średnio o 12%, czyli co 8 kupujący dodaje do koszyka kolejny produkt – mówi Paweł Wyborski, CEO w QuarticON.com. – Nasze rozwiązanie nie wymaga żadnych skomplikowanych działań ze strony właściciela sklepu, co klienci bardzo doceniają, zwłaszcza w tak gorącym czasie, jak okres przedświąteczny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wydatki Polaków, a z nimi zyski sklepów rosną z roku na rok. Firmy, które jeszcze przed świętami zdecydują się na wprowadzenie inteligentnego marketingu w swoich e-sklepach, mają największe szanse na wykorzystanie tej tendencji w najbardziej dochodowym kwartale w roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się