Zestawienie powstało w oparciu o deklaracje autorów dotyczące wielkości widowni oraz dane dotyczące interaktywności fanpage pochodzące z analiz SoTrender.
Najważniejszym wnioskiem z raportu jest fakt, iż blogi winiarskie z powodzeniem konkurują zasięgiem z komercyjnymi mediami – zarówno portalami jak i czasopismami. To w istotny sposób tłumaczy zainteresowanie dystrybutorów blogami związanymi z winem.
Zobacz również
Największym medium winiarskim w Polsce jest obecnie blog dotrzechdych.pl, a za nim plasują się nasze-wina.pl oraz winicjatywa.pl.
Interesujące jest zestawienie winiarskiej blogosfery amatorskiej na przykład z kulinarną blogosferą amatorską. Okazuje się, że blogi o winie mają wielokrotnie mniejszą publiczność niż blogi kulinarne. To pokazuje, że przed winiarską blogosferą jeszcze wiele do zrobienia!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jednocześnie eksperci komentujący raport wskazują na fakt, iż blogosfera może być stymulatorem rozwoju całego tynku dzięki świeżej i bliższej konsumentowi perspektywie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing