Wszelkie działania związane z regulacjami i rozwojem AI, ochroną klimatu czy biotechnologią powinny skupiać się właśnie na ludziach, ich potrzebach i przyszłości. Taki wniosek płynie z rozmów i wystąpień 7. edycji międzynarodowej konferencji Masters&Robots, organizowanej przez Digital University.
Wyzwania stojące przed biznesem i współczesnymi przywódcami przyciągnęły uwagę prawie 1000 uczestników, którzy 18 października 2023 r. wysłuchali wystąpień takich ekspertów jak Scott Galloway, Monica Parker czy Aubrey de Grey.
Zobacz również
Współcześni liderzy skutecznie wykorzystują zaawansowane technologie do rozwiązywania trudnych wyzwań społecznych, takich jak poprawa zdrowia publicznego, transformacja edukacji oraz rozwijanie zrównoważonych przedsiębiorstw. Dzięki innowacjom technologicznym mają oni możliwość stworzenia nowych rozwiązań, które mogą poprawić jakość życia wielu ludzi.
Scott Galloway przypomniał, że świat wielokrotnie rozczarował się wynalazkami, które miały istotnie wpłynąć na życie człowieka. Zapowiadane były jako rewolucyjne i zmieniające rzeczywistość, a z perspektywy czasu okazało się, że zostały przecenione. Jednak do tej grupy na pewno nie będzie można zaliczyć sztucznej inteligencji, która już dziś w bardzo istotny sposób wpływa na codzienne życie człowieka, a także znacząco usprawnia procesy biznesowe.
Sztuczna inteligencja jest przede wszystkim narzędziem oszczędzającym czas. To nie ona zabierze pracę, zrobi to ktoś, kto rozumie sztuczną inteligencję i umie się nią posługiwać. I dlatego już dziś powinniśmy uczyć się wykorzystywać narzędzia AI w naszych codziennych zadaniach. Całkowicie podzielam entuzjazm profesora Gallowaya odnośnie możliwości jakie stwarza nam AI – dzięki niej możemy wykonywać prace, które dotychczas wymagały wieloletniego przygotowania. Teraz wszyscy możemy być programistami czy grafikami, jeżeli tylko nauczymy się z AI komunikować – mówi Jowita Michalska, prezeska Digital University.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Obecni na wydarzeniu eksperci rozważali, w jaki sposób mądrze wprowadzać technologie do przedsiębiorstw i wykorzystywać ich potencjał, rozmawiano też o podejściu do klienta w zautomatyzowanym świecie. Na Masters&Robots miała miejsce premiera nowego raportu Grupy PZU, „Epoka nowych doświadczeń”, przygotowanego we współpracy z Digital University. W publikacji przyjrzano się trendom i technologiom, które obecnie mają największy wpływ na doświadczenia klientów. Są to hiperpersonalizacja, omnichannel, automatyzacja, analiza i integracja danych i ESG. Dominik Witek, członek zarządu PZU Życie SA, podkreślał, że już teraz w obszarze CX wykorzystywane są technologie, które znacznie ułatwiają budowanie relacji z klientami i usługobiorcami, a za rogiem czekają kolejne, jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Temat ESG wybrzmiał także w panelu InCredibles, w którym głos zabrali założyciele „start-upów z misją”, czyli biznesów mających na względzie dobro planety i społeczności. Rozmawiano o problemach, z jakimi mierzą się właściciele tych biznesów, o sposobach wprowadzania zmian oraz o tym jak odróżniać przedsiębiorców, którzy tylko deklarują, że chcą zmieniać świat, od tych którzy rzeczywiście to robią.
Młodym przedsiębiorcom, cytując Sebastiana Kulczyka, naprawdę nie jest już wszystko jedno z kim, jak i dlaczego robią biznes. Ale co równie ważne, trzymając się tych zasad, potrafią budować firmy nie tylko pożyteczne, ale także dochodowe i atrakcyjne dla swoich inwestorów – podkreślił Jarosław Sroka, koordynator InCredibles.
Głównymi partnerami 7. edycji Masters&Robots byli: InCredibles program Sebastiana Kulczyka, BNP Paribas Bank Polska, PZU, Mastercard, VeloBank, Google Cloud, IKEA, Fanuc, DBR 77 Robotics, e2v, HPE, Intel, Santander Bank Polska i Janssen by Johnson & Johnson.