Popularny w mediach społecznościowych muzyk Emilio Piano zaangażował się w kampanię marki Interzero. W ramach akcji zorganizowano koncert w warszawskich Złotych Tarasach, podczas którego można było nie tylko wysłuchać oryginalnych aranżacji popularnych utworów, ale rownież oddać zużyte baterie, które symbolicznie dodały mocy ekipie artystów.


Wraz z Emilio Piano wystąpił rownież polski kompozytor Wojtek Urbański, wokalistka Gracjana Górka oraz Bjarne, niemiecki uczestnik Voice of the Kids i reprezentant Niemiec na Eurowizji Junior. Wydarzenie przyciągnęło uwagę odbiorców w różnym wieku, pokazując, że edukacja ekologiczna może mieć nowoczesną, angażującą formę.

Inspiracją kampanii „Naładuj swoje baterie” są badania z 2024 roku, których najważniejszym odkryciem było to, że najmniej zaangażowaną grupą proekologiczną są młodzi dorośli poniżej 35. roku życia, którzy częściej wątpią w sens recyklingu i mają mniejszą wiedzę na temat właściwej segregacji zużytych baterii.
Sukces kampanii w liczbach
Sukces kampanii to ponad 57,5 miliona skumulowanych wyświetleń na TikToku i Instagramie. Skala jest bezprecedensowa:
- na TikToku koncert z ekologicznym przekazem zdobył imponujące ponad 41 milionów wyświetleń i 38,8 miliona unikalnych widzów, co stanowi znaczący udział wśród ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników platformy na całym świecie,
- aż 95 proc. wyświetleń pochodziło od nowych użytkowników, spoza grona dotychczasowych obserwujących.
Taki wynik świadczy o tym, że algorytm umieścił materiał w globalnym For You Page, co jest definicją viralowego hitu w skali światowej. Instagram także pokazał siłę kampanii – przekroczenie progu 16,5 miliona wyświetleń na Reels to wyróżniający się wynik, bowiem większość popularnych materiałów na tej platformie osiąga od 1 do 5 milionów.
Łączny czas, jaki użytkownicy poświęcili na oglądanie wideo na Instagramie i TikToku, to ekwiwalent 17 lat i 300 dni.
Światowy rozgłos polskiej akcji
Kampania zyskała rozgłos poza Polską, angażując publiczność od Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Brazylii po Niemcy oraz kraje Azji Południowo-Wschodniej. Wygenerowała ponad 44,7 tysiąca komentarzy oraz ponad 1,6 miliona interakcji (lajków i zapisów do ulubionych). Profil kampanii „Eko bez kantów” na Instagramie zwiększył obserwujących dwudziestoczterokrotnie (2329 proc.), co przełożyło się na ponad 27 000 nowych, zaangażowanych obserwujących.
Pomysłodawcą i współrealizatorem kampanii „Naładuj swoje baterie” jest agencja Syrena Communications, odpowiedzialna za koncepcję kreatywną i wspierająca Interzero w realizacji projektu.
– To nie jednorazowa inicjatywa. Widzimy, że Polacy są gotowi na ekologię, ale potrzebują nowego języka – lekkiego i inspirującego. Zeszłoroczna kampania o recyklingu baterii stworzyła solidne fundamenty, na których budujemy kolejne działania z coraz większym rozmachem. Odzyskiwanie surowców ma ogromny sens, a edukacja ekologiczna pozostaje priorytetem – podkreśla Anna Grom, dyrektor zarządzająca Interzero Circular Solutions.
– Przekładanie emocji, myśli i opowieści na muzykę sprawia mi ogromną radość. Tym koncertem starałem się przekazać, że dbanie o siebie i otaczający nas świat nie są ze sobą sprzeczne. Miałem nadzieję, że zbierzemy sporo zużytych baterii, zadbamy o swój dobry humor i zapamiętamy, żeby robić to przez cały rok – dodaje Emilio Piano.