Kampania „Uwierz w recykling” ma charakter edukacyjny: jej celem jest zaangażowanie konsumentów do intensywniejszych działań na rzecz przetwarzania butelek PET. Marka uświadamia, że butelki PET to nie odpad, a cenny surowiec, który można w pełni przetworzyć i wykorzystać w ponownej produkcji różnego rodzaju przedmiotów oraz opakowań.
– Recykling nie może się odbyć bez udziału konsumentów: pierwszym krokiem jest bowiem wyrzucenie przez nich butelki PET do odpowiedniego, żółtego kosza. W kampanii „Uwierz w recykling” rolę główną grają dwa wyjątkowe produkty w naszym portfolio – Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET: o pojemności 1 litra oraz właśnie wprowadzona na rynek pojemność 1,5 litra. Koncept kreatywny polega na tym, że nasze butelki zastanawiają się, jaką formę przyjmą po recyklingu, czym zostaną w kolejnym „wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką? Wykorzystaliśmy przedmioty doskonale znane konsumentom i codziennie przez nich używane, które, co ważne, zostały naprawdę wykonane z udziałem PET z recyklingu (rPET). Chcemy pokazać, że surowce wtórne mogą znaleźć szereg różnych zastosowań, jednak nie byłoby to możliwe bez wsparcia konsumentów. Dlatego bardzo im dziękujemy za każdą poprawnie wyrzuconą butelkę! – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianki.
Zobacz również
Kampania „Uwierz w recykling” to kolejna odsłona działań edukacyjnych Nestlé Waters, producenta marki Nałęczowianka, popularyzujących recykling. W ich ramach firma różnymi metodami uświadamia, jak ważna jest prawidłowa segregacja odpadów oraz w jaki sposób odbywa się ich powtórne przetwarzanie. Służą temu m.in. filmy pokazujące proces recyklingu butelek PET krok po kroku oraz broszura informacyjna pt. „Wszystko, co musisz wiedzieć o plastikowych butelkach PET”, wyjaśniająca m.in. pojęcie gospodarki o obiegu zamkniętym – materiały są dostępne na stronie nestle.pl/butelki-pet-cenny-surowiec. Zarazem producent konsekwentnie zwiększa zastosowanie rPET w swoich opakowaniach: firma zobowiązała się, że do 2025 roku, w skali globalnej, co najmniej 35% PET w butelkach będzie pochodzić właśnie z recyklingu.
„Uwierz w recykling” jest inicjatywą zrealizowaną lokalnie, dedykowaną marce Nałęczowianka. Kampania obejmie telewizję i digital, VOD, YouTube, media społecznościowe i aplikacje mobilne. W ramach kampanii powstały dynamiczne filmy, a bohaterem każdego z nich stały się przedmioty faktycznie wykonane z wykorzystaniem rPET.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Projekt przygotowały agencje: Przestrzeń (kreacja i strategia), Artcore (produkcja), Chimney Group (postprodukcja), dom mediowy UM Thrive (planowanie i zakup mediów).
Słuchaj podcastu NowyMarketing